بیش از دو میلیون و هفتصد هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان مهریز

بیش از دو میلیون و هفتصد هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان مهریز
طی 8 ماه گذشته سال جاری، بیش از دو میلیون و هفتصد هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان مهریز تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی صورت گرفت.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز با بیان این خبر اظها داشت : با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور، کلیه مراحل پرورشی اعم از جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت و آنالیز گردیده و تنها با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین دو دوره، مجوز جوجه ریزی صادر می گردد.
دکتر احسان آقابابایی تصریح کرد: در تولید گوشت مرغ برخلاف تصور عموم هرگز از هیچگونه هورمونی برای افزایش رشد استفاده نمی شود و رشد سریع و بازدهی مناسب مرغ گوشتی در واحدهای پرورش صنعتی مربوط به عواملی همچون اصلاح نژاد، تنظیم جیره و محیط پرورش و سایر اصول علمی در این حرفه است.
 وی افزود :  ماکیان گوشتی بعنوان منبع ارزان و با کیفیت پروتئین محسوب شده و رعایت نکات بهداشتی– قرنطینه ای علاوه بر دوره پرورش در کشتارگاه ها و زنجیره توزیع آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بدین منظور ضروریست دوره پرهیز مصرف دارویی قبل از کشتار و بهبود ساختارهای بهداشتی و مدیریت کشتارگاه ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.    
این مسئول  در پایان از مرغداران درخواست نمود: با رعایت دقیق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، ایجاد سالن های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون ،درمان و محدودیت های زمانی قرنطینه ای علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در جلوگیری از اشاعه بیماری های طیور و تهیه گوشت مرغ سالم، برای عموم مردم سهیم باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com