بیش از 259 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در مازندران تولید شد

بیش از 259 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در مازندران تولید شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 259 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی با کیفیت در جوجه کشی های استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 187میلیون قطعه مربوط به واحد های مرغ مادر بوده است.
حسین نگهدار ارزش جوجه های تولید شده را دو هزارو 288میلیاردو 900میلیون ریال عنوان کرد.
وی این تعداد جوجه یکروزه را معادل 30 درصد تولید کشور دانست و ادامه داد: واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان نیز در هشت ماهه سال جاری با 77 میلیون و 100 هزار قطعه جوجه ریزی ، 142هزارو 75 تن گوشت مرغ آماده طبخ تولید کردند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران تولید روزانه گوشت مرغ در استان را بیش از 580 تن برآورد کرد و گفت: این میزان برابر با 11 درصد تولید کل کشور و ارزش آن نیز هشت هزارو 693 میلیارد و 800 میلیون ریال است.
نگهدار گفت: 51هزار تن از گوشت مرغ تولید شده ،در مازندران مصرف شده است و مابقی برابر با 64درصد کل تولید استان به دیگر استانهای کشور به ویژه تهران و خراسان رضوی صادر شد.
وی به اهمیت تامین مواد غذایی و حفظ امنیت آن اشاره کرد و گفت: تامین پروتئین در سبد غذایی خانوار به عنوان مهمترین مواد مغذی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت ، بالاترین ارزش را در بین مواد مغذی دارد.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این نکته که پروتئین حیوانی به علت ارزش بالای ترکیب اسید های آمینه و ارزش بیولوژیکی نسبت به منابع گیاهی برتری دارد، گفت: گوشت مرغ ارزانترین نوع گوشت در بشتر کشورها است و به علت راندمان و کیفیت بهتر تولید آن در سبد غذایی بیشتر خانواده ها وجود دارد.
وی به افزایش روزن افزون مصرف گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: صنعت طیور روز به روز در حال افزایش است و نسبت به گذشته بیش از دو برابر شده است.

 
نظرات شما
  •  

    کاظمی گفت : ۹۲/۰۹/۱۸

    با تشکر از مطالب ارسالی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com