بیش از 17 هزار تن نهاده دامی بین دامداران خراسان جنوبی توزیع شد

بیش از 17 هزار تن نهاده دامی بین دامداران خراسان جنوبی توزیع شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 17 هزار و 80 تن نهاده دامی بین دامداران استان توزیع شده است.
هاشم ولی پور مطلق افزود: این نهاده ها شامل 9820 تن جو مدت دار (پرداخت وجه هشت ماهه)، 6500 تن سبوس،660 تن ذرت (پرداخت وجه دو ماهه) و 100 تن سویا (پرداخت وجه چهار ماهه) بوده است.
وی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون تعداد 3750 دستگاه تانکر آب شرب به حجم 45000 متر مکعب ویژه عشایر آبرسانی شده است.
ولی پور افزود: البته با توجه به برآوردهای صورت گرفته، میزان 3000 میلیارد ریال اعتبار به منظور آبرسانی به دامداران روستایی به حجم 60 هزار متر مکعب مورد نیاز می باشد که در سر فصل اعتبارات خشکسالی لحاظ شده، اما تاکنون آزادسازی صورت نگرفته است.
وی در بخش دیگری به قیمت شیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید شیر از دامداران بسیار ناچیز بود، جهاد کشاورزی استان برای بالا بردن قیمت شیر از دامداران، نرخ خرید شیر خام را با شرایط 2.3 درصد چربی و بار میکروبی کمتر از یک میلیون، 12 هزار و 500 ریال تعیین و ابلاغ شد که نسبت به قیمت قبلی، دو هزار ریال افزایش یافته است.
ولی پور افزود: البته بر اساس کارشناسی های صورت گرفته توسط معاونت بهبود تولیدات دامی به منظور پوشش هزینه های واحدهای گاوداری استان قیمت تمام شده شیر خام می بایست حداقل هرکیلو گرم به میزان 16 هزار و 200 ریال تعیین شود.
وی در ادامه میزان تولید گوشت قرمز استان در سالجاری را 23 هزار و 898 تن اعلام کرد و افزود: بعضی کشاورزان مدعی هستند با وجود قیمت بالای نهاده های دامی، اما قیمت گوشت پایین است که در این خصوص با توجه به افزایش قیمت نهاده بدلیل خشکسالی های متوالی شرکت پشتیبانی امور دام استان به منظور حمایت از تولیدکنندگان، اقدام به خرید گوشت قرمز با قیمت مصوب کرده است.

 
کلمات کلیدی توزیع نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com