بوقلمون‌داری جایگزین مناسب برای مرغداری‌ها در مواجهه با خطرات بیماری‌ها

بوقلمون‌داری جایگزین مناسب برای مرغداری‌ها در مواجهه با خطرات بیماری‌ها
یک تولید کننده گفت: با توجه به هجوم عوامل بیماری‌زا به مرغداری‌ها که حتی جوجه‌ریزی در برخی از استانها را با مشکل مواجه کرده بوقلمون‌داری به دلیل مقاوم بودن به بیماری ها می‌تواند روشی مناسب و جایگزین محسوب شود.
محمود شاهسوند در همایش تولید بوقلمون در کشور گفت: با توجه به بیماری‌های زیادی که امروز گریبانگیر مرغداری‌ها شده پرورش بوقلمون می‌تواند روشی مطمئن برای مقابله با این بیماری‌ها باشد. 
این تولید‌کننده افزود: علاوه بر آن مزیتی که گوشت بوقلمون نسبت به گوشت‌های دیگر مانند کلسترول کم، نداشتن چربی ، فراوانی ویتامین، اسید آمینه و املاح دارد متخصصان بهداشت آن را به ویژه برای افراد مسن و کودکان توصیه می‌کنند. 
شاهسوند گفت: مقاوم بودن بوقلمون به بیماری‌ها هزینه تمام شده را کاهش و درآمد را بالا می‌برد که نسبت به مرغداری کاملا اقتصادی و به صرفه است. 
وی با اشاره به مصرف سرانه پایین این محصول در کشور که به یک کیلوگرم هم نمی‌رسد گفت: این محصول در کشورهای اروپایی به دلیل ارزش غذایی و اقتصادی فراوان آن مورد اقبال مردم و تولید‌کنندگان است. 
شاهسوند گفت: انتظار است رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مردم برای استفاده بیشتر از این محصول توجه داشته باشند. 
وی گفت: در حال حاضر به رغم ظرفیت‌های فراوانی که برای تولید وجود دارد تنها یک میلیون قطعه جوجه بوقلمون در سال معادل 15 هزار تن گوشت از 50 مزرعه تولید و به صورت مستقیم در کشور عرضه می‌شود. 
شاهسوند افزود: به دلیل کشتار اسلامی و هلال بودن این محصول می‌توان در بازارهای فروش غذای حلال منطقه جایگاه ویژه‌ای داشت. 
مدیرعامل شرکت بوقلمون شاهسوند تصریح کرد: با این روند طی 5 سال آینده پیش‌بینی می‌شود میزان تولید به 3 میلیون قطعه در سال برسد اما باید دولت توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد تا تولید بیشتری انجام شود. 
این همایش با حضور تولید‌کنندگان داخلی و خارجی بوقلمون، متخصصان و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در هتل استقلال تهران برگزار شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com