بوقلمون مانند مرغ اسیر گرانی نهاده های دامی

بوقلمون مانند مرغ اسیر گرانی نهاده های دامی
عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  بازاریابی بوقلمون پیچیده و مشکل است،گفت: بوقلمون هم مانندگوشت و مرغ اسیرگرانی نهاده های دامی است.
علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید گوشت  بوقلمون  در کشور،گفت: تهیه مرغ وگوشت از منظرخرید برای مصرف کننده آسان تر است واگر بطور واقع بینانه به دنبال تنوع تولید در توزیع محصولات پروتینی هستیم بایدبسته بندی و نوع توزیع گوشت بوقلمون را نیز با محورهای کارشناسی شده در بازار توسعه دهیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: افزایش فروش بوقلمون در بازار عاملی برای  به تعادل رساندن  بازارگوشت و مرغ  تلقی می شود  زیرا می توان  با تنوع  در مصرف محصولات پروتیینی بازار را  برحسب عرضه و تقاضای منطقی تنظیم کرد.

ابراهیمی افزود:خوراک عمده بوقلمون ذرت و سویا  در شرایطی  است که این محصول حیاتی برای  تولید کننده گران تمام می شود.

نماینده مردم شازند در مجلس،تصریح کرد: ذرت و سویا هم اکنون از آمریکایی جنوبی و برزیل  به میزان عمده وارد کشور می شود و این در حالی است که ما مزیت تولید سویا  و ذرت را بر طبق شرایط  اقلیمی کشورمان  به نحو مطلوب نداریم.
وی ادامه داد: نرخ مرغ و گوشت در کشور  با نرخ های جهانی تفاوت بالایی ندارد،  اما  نکته مهم این است که ما باید در گام نخست فکری به حال افزایش قدرت خرید  شهروندان  بکنیم  زیرا تولید کننده، نمی تواند مرغ را رایگان تولیدکند.
ابراهیمی افزود: برای اینکه تمام اقشار جامعه بتوانند محصولات پروتیینی از جمله مرغ ، گوشت و  محصولات  پروتیینی  را در سبد غذایشان قرار دهند باید تسهیلات ویژه  برای اقشار  کم درآمد جامعه توسط  دولت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه  بازاریابی بوقلمون پیچیده و مشکل است،گفت: بوقلمون هم مانندگوشت و مرغ اسیرگرانی نهاده های دامی است.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: واردات ذرت و سویا برای کشور  عیب  نیست زیرا ما با این نوع  از  واردات آب مجازی وارد کشور می کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com