بورس کالا قیمت مرغ را پایین آورد/ تعادل کامل بازار با استمرار عرضه

بورس کالا قیمت مرغ را پایین آورد/ تعادل کامل بازار با استمرار عرضه
ﺭییس هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ گفت: از عرضه مرغ در بورس کالا استقبال می کنیم زیرا از زمان ورود این محصول به بورس کالا علاوه بر شفافیت قیمت ها، شاهد عرضه مرغ با کیفیتی کاملا مشخص در بازار هستیم.
کاهش 12 هزار ریالی قیمت هر کیلو مرغ در هفته گذشته موجب تعادل بازار این محصول شد و در این امر عوامل مختلفی از جمله عرضه مستمر مرغ در بورس کالای ایران دخالت داشتند.
محمد یوسفی درباره دلایل افت قیمت مرغ و تعادل بازار این محصول گفت: از آنجایی که مرغ بیشتر خوراک افراد سطح متوسط و رو به پایین جامعه از لحاظ درآمدی است، بر همین اساس در دهه سوم هر ماه توان خرید مردم کاهش پیدا می کند که این عامل در کنار افزایش عرضه مرغ با توجه به بهبود آب و هوا، شرایط کاهش قیمت را فراهم کرده است.
ﺭییس هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ، افزود: افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته متاثر از رشد 30 درصدی قیمت ذرت و هزینه دو برابری جوجه یک روزه بوده اما اکنون با کاهش عوامل تاثیر گذار بر قیمت مرغ، قیمت خوراک دام نیز بهبود یافته است.
ﺭییس هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ به عرضه مناسب مرغ منجمد در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: عرضه مستمر به همراه حذف واسطه ها و عرضه و تقاضای واقعی مرغ در بورس کالای ایران موجب شده است قیمت این محصول در بازار آزاد نیز به تعادل برسد.
یوسفی با اشاره به تاکید وزیر جهادکشاورزی بر استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای تنظیم و شفافیت معاملات بخش کشاورزی، افزود: ما از عرضه مرغ در بورس کالا استقبال می کنیم؛ زیرا که از زمان ورود این محصول به بورس کالا علاوه بر شفافیت قیمت ها، شاهد عرضه مرغ با کیفیتی کاملا مشخص در بازار هستیم.
وی ادامه داد: محصول بی کیفیت امکان عرضه را در بورس کالا ندارد و از این رو بورس می تواند در زمینه افزایش تولید محصولات با کیفیت بالا در حوزه کشاورزی نقش پررنگی داشته باشد.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغ گوشتی گفت: افزایش شدید قیمت مرغ در هفته های اخیر باعث تشویق پرورش دهندگان به جوجه ریزی بیش از نیاز بازار شد که با ورود این محصول به بورس کالا و ترغیب تولیدکنندگان به افزایش تولید، اکنون تعادل به بازار برگشته و شاهد کاهش قیمت ها به صورت منطقی در بازار هستیم.
یوسفی در پایان تاکید کرد: تنها انتظار ما از شرکت پشتیبانی امور دام این است حال که شرایط بازار رو به بهبود می رود، کنترل و نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشد تا بورس کالا با وجود مشکلاتی که بر سر راهش قرار دارد، بتواند تعادل این بازار را حفظ کند.
وی خواستار همکاری لازم دستگاه ها و ارگان های مربوطه در این راستا شد.
بورس کالا زمینه عرضه مواد پایه صنعتی، پتروشیمی و کشاورزی را فراهم کرده است.
با عرضه محصولات در بورس کالا، شفافیت بازار افزایش یافته و جلوی انحصار و رانت گرفته می شود.
در راستای تصمیم وزیر جهادکشاورزی مبنی بر عرضه محصولات کشاورزی اعم از روغن، برنج، مرغ، ذرت و شکر در بورس کالای ایران با هدف شفاف سازی میزان عرضه و تقاضا و تامین به موقع و کافی محصولات، از ابتدای مرداد ماه جاری ذرت و مرغ در بورس کالای ایران عرضه شد.
هدف از این اقدام کسب اطلاعات شفاف در بخش کشاورزی است، تا کاملا مشخص شود، چه کسی یک محصول را خریداری و چه کسی محصول را به فروش رسانده و حجمی که در بازار عرضه می شود، چه میزان است.
امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 48 هزار ریال، درعمده فروشی ها وکشتارگاه ها 65هزار ریال و میادین میوه و تره بار 72 هزار ریال اعلام شده است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار لرستانی گفت : ۹۵/۰۵/۲۳

    آقای یوسفی شما دقیقا فازت چیه؟
    کلا خوبی ؟
    "افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته متاثر از رشد 30 درصدی قیمت ذرت و هزینه دو برابری جوجه یک روزه بوده اما اکنون با کاهش عوامل تاثیر گذار بر قیمت مرغ، قیمت خوراک دام نیز بهبود یافته است."
    کدام کاهش قیمت مرد نا حسابی. پرا از پشت خنجر میزنی؟ خیر نبینی

    پاسخ...
  •  

    ع-ع گفت : ۹۵/۰۵/۲۴

    این آقا چنان از کاهش مرغ به شکل نامتعارف ذوق میکند ، گویا به وی جایزه می دهند به خاطر این اظهار نظرهای آبکی ؟
    آقای ریئس خودساخته مگر چشم نداری نوسانات وافزایش قیمت نهاده ها را ببینی ، هروقت یه مقدار مرغ به قیمت واقعی خودش نزدیک می شه با اظهارنظرهای بیخود خودت به کمک واسطه ها ورانت خواران امور پشتیبانی میایی برای پایین آوردن قیمت مرغ وزیان بیشتر مرغداران.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com