به‌زودی توزیع گسترده مرغ آغاز می‌شود

به‌زودی توزیع گسترده مرغ آغاز می‌شود
به‌زودی توزیع گسترده آن در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا توزیع می‌شود.
رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در واکنش به اخبار رسانه‌های اجتماعی مبنی بر توضیع مرغ یخ‌زده تاریخ‌گذشته، در کشور گفت: در صورتی که چنین اتفاقی در بازار مصرف صورت گرفته باشد، مسئول بهداشتی و دامپزشک کشتارگاه مذکور باید پاسخگو باشد.
محمد یوسفی افزود: در فرآیند تولید این محصول، مرغ زنده با مجوز سازمان دامپزشکی به کشتارگاه ارسال می‌شود و در کشتارگاه تحت نظر مسئول بهداشتی کشتارگاه ذبح و تاریخ می‌خورد و در صورتی تخلفی صورت گرفته باشد، قابل پیگیری است.
وی ادامه داد: مرغ‌هایی که برای جلوگیری از عرضه بیش از نیاز بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام و یا شرکت‌های خصوصی به‌صورت منجمد ذخیره‌سازی می‌شوند، کیفیت بالایی دارند و مصرف‌کنندگان با خیال راحت می‌تواند این محصولات را مصرف کنند.
یوسفی درباره اخبار غیررسمی درباره برگشت خوردن مرغ از کشور عراق به‌دلیل نداشتن شرایط کیفی و تاریخ خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه در مرزهای کشور ما، قبل از صدور کالا به کشورهای دیگر توسط سازمان‌های ذی‌ربط مورد بازبینی قرار می‌گیرد، امکان خروج مرغ تاریخ‌گذشته از کشور وجود ندارد و در صورتی نیز که مرغ منجمد بدون کیفیت به کشور بازگشته، این محموله از لب مرز برگشت خورده است.
وی در واکنش به احتمالی تحریم مرغ توسط مصرف‌کنندگان برای کاهش نرخ این محصول، تصریح کرد: جزای گران‌فروش، نخریدن است و مردم برای جلوگیری از سودجویی برخی مغازه‌ها، به میادین میوه و تره‌بار یا مراکزی که مرغ را به قیمت منطقی به فروش می‌رسانند، مراجعه کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور، یادآور شد: دولت به میزان مناسبی مرغ ذخیره‌سازی کرده که به‌زودی توزیع گسترده آن در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا توزیع می‌شود.
یوسفی تأکید کرد: با وجود عرضه مرغ منجمد به‌منظور تنظیم بازار به قیمت مصوب، اطلاع‌رسانی مناسبی برای مصرف‌کنندگان انجام نشده است و بسیاری از مردم از امکان عرضه این محصولات اطلاعی ندارند.
وی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف اظهار داشت: قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه در روزهای اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و از هر قطعه 500 تومان به یک‌هزار و 700 تا یک‌هزار و 800 تومان رسیده است که این امر در کنار عوامل روانی و افزایش هزینه‌های تولید در بالا رفتن یک‌باره گوشت مرغ تأثیرگذار است.
این مقام مسئول همچنین گفت: در کنار عوامل طبیعی حاکم بر بازارمصرف، هرساله نیز از اواخر بهمن‌ماه به‌دلیل افزایش نقدینگی و قدرت خرید مردم ناشی از پرداخت عیدی کارمندان و کارگران ، قیمت مرغ و برخی کالاها افزایش می‌یابد.
یوسفی با بیان اینکه هر ماهه 90 میلیون قطعه جوجه و حدود 140 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود، افزود: تولیدکنندگان در دو ماه گذشته برای بالا بردن قیمت گوشت مرغ، دو تا سه درصد از میزان جوجه‌ریزی و پرورش مرغ کاستند تا از عرضه بیش از حد مرغ به بازار مصرف و فروش به قیمت کمتر از هزینه‌های تولید جلوگیری کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر تویدکنندگان مرغ، نرخ منطقی گوشت مرغ در بازار مصرف هفت‌هزار و 500 تومان است، اما هم‌اکنون این محصول در برخی مناطق تا هشت‌هزار و 500 تومان نیز به فروش می‌رسد.
 
نظرات شما
  •  

    رضا بابایی گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    اگر جزای گران فروشان نخریدن است پس خودرو سازها و نانواها و... چی.پس ملت سر وته خودشونو ببندن .واقعا یه مشت بی سواد منفعت گرا یکجا افتادن نمیدونن چکار کنن!

    پاسخ...
  •  

    حایری گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    واقعا این خیلی خنده داره که در شرایطی که قیمت تمام شده مرغ هر روز سبت به روزهای قبلی تغییر میکنه بخوایم یه قمت مشخص را به عنوان قیمته واقع مرغ اعلام کنیم و اگر قیمت بالاتر رفت بگیم افزایش قیمت غیر منطقه.

    پاسخ...
  •  

    م - مسعود گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    جناب اقای یوسفی حمایت گر واقعی تولید لطف کنید قیمت مرغ زنده درب مرغداری با زمان دریافت پول مرغ را اعلام بفرمائیید جنابعالی که مسئول رفع مشکل صنف مرغداران هستید چکار بشرایط با زار دارید مگر انانی که دردوره گذشته بقیمت 3000تومان فروخته اند وباجوجه ریزی مجدد دو هفته دیگر باید مرغشان رابفروشندچه گناهی کردهاندکه همه مشغول تیز کردن شمشیرهایشان هستندتا انان را مجددا بخاک سیاه بنشانندبجای اظهار نظرهای تکراری بفکر سروسامان دادن وثبات رویه باشید تا همه بصورت نسبی بارامش برسند اگر چه سود کمتری هم عایدشان شود.موفق باشید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com