بهره‌گیری از روش‌های نوین، راه‌حل مشکل پرورش طیور در ایلام

بهره‌گیری از روش‌های نوین، راه‌حل مشکل پرورش طیور در ایلام
رییس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام گفت: راه‌حل مشکلات صنعت طیور استان بهره‌گیری از روش‌های نوین و دوری کردن از شیوه سنتی است.
دکتر خلیل سالکی در نشست هم‌اندیشی با کارگروه تخصصی امور دام بنیاد نخبگان استان ایلام اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه بررسی مشکلاتی از قبیل مازاد تولید، پایین بودن قیمت و ... در شرایطی است که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان ایلام و همچنین قابلیت توسعه صادرات محصولات به کشور عراق در صنعت مرغداری را تحت تأثیر قرار داده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام بابیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل صنعت طیور استان، پرورش سنتی آن است، ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت در این زمینه باید با اتکا به علم و دانش روز این صنعت را گسترش داد و به دلیل مازاد تولید نسبت به سرانه مصرفی استان راهکارهای مناسبی جهت عرضه تولیدات اندیشیده شود.
سالکی با تأکید بر پرورش کوتاه‌مدت طیور گوشتی، خاطرنشان کرد: طیور گوشتی سبک از لحاظ بهداشتی در سلامت جامعه تأثیر دارد و همچنین ازنظر اقتصادی به دلیل مصرف کمتر نهاده غذایی، سوخت، دارو و سایر هزینه‌ها برای مرغداران به‌صرفه‌تر است بنابراین در این زمینه باید تلاش کرد تا ذائقه مردم که خواهان مصرف طیور گوشتی سنگین هستند را با فرهنگ‌سازی تغییر داد، البته در این راستا صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط در خصوص تحقق این امر می‌توانند همکاری کنند.
وی با اشاره به مرز مشترک ایران با عراق، گفت: مرغداران و متولیان این صنعت باید از این فرصت بالقوه استفاده کنند و تولید مازاد خود را به بازار این کشور صادر نمایند زیرا هرگونه تعلل در امر صادرات باعث می‌شود تا سایر کشورها جایگزینی برای تولید مازاد ما به کشور عراق باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com