بهره‌برداری از اولین شیردوش مکانیزه گوسفند در ایستگاه تحقیقاتی شال

بهره‌برداری از اولین شیردوش مکانیزه گوسفند در ایستگاه تحقیقاتی شال
اولین شیردوش مکانیزه گوسفند در ایستگاه تحقیقاتی گوسفند نژاد شال در قزوین، نصب و راه اندازی شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اینکه دستگاه‌های شیردوش موجود در کشور تا پیش از این وارداتی بوده و افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحدهای دامداری محتاج خروج رقم قابل توجهی ارز از کشور برای خرید این دستگاه‌ها بوده است، گفت: اولین دستگاه شیردوش مکانیزه گوسفند در کشور، تولید دانش بومی است و ما موفق شدیم این فناوری را با الهام از نمونه مشابه خارجی، در کشور خودمان تولید کنیم.
محمدرضا صفری تجهیز واحدهای پرورش گوسفند با این دستگاه را گامی دیگر در جهت رشد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور خواند و افزود: مسلم است که با مکانیزه کردن فرآیند تولید در کشاورزی که یکی از افق‌های ترسیم شده در سند پنجم توسعه است هزینه‌های تولید کاسته شده و افزایش ضریب بهره‌وری و رشد تولید ملی را خواهیم داشت.
وی زمان بهره‌برداری از اولین شیردوش مکانیزه گوسفند را هفته آینده دانست و خاطرنشان کرد: به این ترتیب استان قزوین اولین استانی خواهد بود که مراکز پرورش دام سبک خود را به سیستم شیردوشی مکانیزه مجهز خواهد کرد.
گفتنی است، ایستگاه تحقیقاتی گوسفند نژاد شال سال 77 در زمینی به وسعت 150 هکتار در اراضی منطقه سگزآباد بویین‌زهرا احداث شده و در سال 79 با ساخت حدود 20 درصد از تأسیسات پیش‌بینی شده، بهره‌برداری از آن آغاز شد.
خاستگاه گوسفند نژاد شال، شهرستان بویین‌زهرا از توابع استان قزوین است و این نژاد گوسفند یکی از دام‌های بسیار ارزشمند موجود است که به‌دلیل قابلیت‌های بالای تولیدی همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. گوسفند شال از لحاظ ذخایر ژنتیک دامی کشورمان نیز جایگاه قابل ملاحظه‌ای دارد.

 
نظرات شما
  •  

    رضا بزرگ زاده گفت : ۹۱/۰۷/۱۲

    از جنابعالی یک سوال دارم آیا میتوان در حد یک سالن کوچک حدود 80 متری شروع به پرورش گوسفند کرد در صورتیکه مرتعی هم در دسترس نیست و فقط میتوانم زمین کرایه کنم و علوفه را به سالن منتقل نمایم آیا به صرفه می باشد؟

    پاسخ...
  •  

    حمید فتوت گفت : ۹۱/۰۷/۱۴

    با سلا م شما میتوتنید در ان سالن گوسفند نر خریداری کرده وپرورش بره نر کنید البته علوفه بسیار گران وخوراک حدود 3ماه را در تعداد گوسفند و پول اولیه خرید را باید داشته باشید ودر اخر اگر علاقه وکار مناسب دیگری سراغ ندارید شروع کنید ومانند ما الوده نشوید هر کاری از دور شیدنش خوب است موفق شوید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com