بهره برداری از یک واحد تولید داروهای دام و طیور در سمنان آغاز شد

بهره برداری از یک واحد تولید داروهای دام و طیور در سمنان آغاز شد

حسن ویشته در حاشیه افتتاح یک کارخانه تولید داروهای دام، طیور و آبزیان در شهرک صنعتی سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: ایران در حال حاضر قابلیت تولید هر نوع داروی دامی را دارد.
وی با بیان اینکه بین 10 تا 15 کارخانه جدید نیز در دست ساخت است گفت: کارخانه شیمی جامدات آفاق سمنان نیز از تکنولوژی بالایی در کشور برخوردار است و توان صدور تولیدات داروهای دامی تولیدی به کشورهای خاورمیانه را نیز دارد.
وی با بیان اینکه احتمالا این واحد برای صادرات در نظر گرفته می شود افزود: در حال حاضر هر کارخانه تولید داروی دامی در کشور بین 300 تا 400 میلیون تومان صادرات دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا این واحد با تخریب و نوسازی واحد قبلی و با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال و بر اساس آخرین استاندارهای داروسازی روز دنیا در مدت 9 ماه احداث شده است.
سیداحمدرضا میرمطلبی رییس هیات مدیره این کارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: با بهره برداری از این واحد ظرفیت اسمی تولید فرآورده های مایع (شربت) از 600 هزار لیتر در سال به شش میلیون لیتر در سال، فرآوردهای پودر از 300 تن به 10 هزار تن در سال و نیز تنوع تولیدات از جمله فرآوری و سنتر، پروبیوتیک ها و ... افزایش یافته است.
برای اجرای طرح توسعه این واحد که در شهرک صنعتی سمنان واقع شده است چهارهزار مترمربع به زیربنای آن افزوده شده و از یک هزار مترمربع وسعت ساختمانهای بخش تولید، آزمایشگاه و انبارها به پنج هزار مترمربع رسیده است.
وی گفت: طرح توسعه این واحد نیز در قالب فاز دوم و شامل سه خط تولید داروهای تزریقی (آنتی بیوتیک، هورمن و ویتامین ، آزمایشگاه رفرانس فیزیک، شیمیایی و میکروبی )در صنعت داروسازی در این واحد تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.
سرمایه گذاری در مرحله دوم این طرح نیز 50 میلیارد ریال اعلام شده است.
با تکمیل ظرفیت تولید این کارخانه 30 تا 35 درصد داروهای دام، طیور و آبزیان کشور را تولید می کند و علاوه بر این تولید مواد اولیه دارویی در داخل کشور نیز از برنامه های آتی این شرکت اعلام شده است.
در مراسم بهره برداری از این واحد جمعی از مسوولان سازمان دامپزشکی، مدیران کل و مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com