بهره برداری از مزرعه مرغ مادر در هرمزگان

بهره برداری از مزرعه مرغ مادر در هرمزگان
معاون بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به منظور تامین نیاز مرغداری های استان به جوجه ی کروزه دومین مزرعه مرغ مادر در حاجی آباد آغاز به کار کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم طغرلی افزود: این مزرعه مرغ مادر 30 هزار قطعه ای، ظرفیت تولید سه میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی را در سال دارد.
وی با اشاره به اینکه 34 هزار و600 جوجه یک روزه شامل چهار هزار و 600 جوجه خروس و 30 هزار جوجه مرغ از واحد های مرغ مادر برای آغاز به کار این واحد خریداری شده است، ادامه داد: بعد از اینکه این تعداد از جوجه ها به مرحله تخم گذاری رسیدند تخم نطفه دار آنها در دستگاه ها جهت تولید جوجه نگهداری خواهد شد و پس از نگهداری تخم ها در این دستگاه ها، جوجه های یکروزه آماده عرضه به واحد های مرغداری استان خواهد شد.
طغرلی تعداد سالن ها این واحد تولید جوجه یکروزه در استان را شش سالن برشمرد و افزود: هر کدام از این سالن ها دارای ظرفیت نگهداری پنج هزار قطعه ای است.
وی به ضرورت های ایجاد واحدهای مرغ مادر در استان اشاره کرد و گفت: پیش از این نیاز مرغداری های استان به جوجه یکروزه از سایر استان ها تامین می شد که به دلیل بعد مسافت بسیاری از این جوجه ها در بین راه تلف می شد اما با راه اندازی این دو واحد مرغ مادر در استان میزان ضرر واحدهای مرغداری های استان به حداقل رسیده است.
طغرل با بیان اینکه میزان یک میلیارد و 330 میلیون تومان اعتبار صرف راه اندازی این واحد شده است، افزود گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات بانکی وسهم آورده شخصی تامین شده است.
به گفته وی، 243 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت پرورش چهار میلیون و 600 هزار قطعه در هر دوره در استان وجود دارد که با راه اندازی دومین واحد مرغ مادر در حاجی آباد بیش از نیمی از نیاز استان به تامین جوجه یکروزه تامین می شود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com