بهره برداری از 31 واحد صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور در زنجان

بهره برداری از 31 واحد صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور در زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 31 واحد صنعتی در قالب هفت طرح در بخش های مختلف دام و طیور در سطح این استان با اشتغالزایی 118 نفر به بهره برداری رسید.
رحمان رستمخانی افزود: این طرح های بهره برداری شده شامل 2 واحد بره پروری، گاوشیری و گوسفند داشتی هر یک پنج واحد، گوساله پرواری سه واحد، پرورش بوقلمون یک واحد و نیمچه گوشتی نیز 11 مورد است.
به گفته وی، این واحدهای فعال در بخش کشاورزی موجب اشتغالزایی 118 نفر در 9 ماهه امسال شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این واحدها 2 هزار و 432 تن شیر، یکهزار و 783 تن گوشت سفید، 139 تن گوشت قرمز و 594 هزار عدد جوجه یکروزه را تولید خواهند کرد.
به گفته رستمخانی، سالانه 250 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در واحدهای صنعتی دام، طیور و دامداری های کوچک روستایی استان زنجان تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب بیشترین، ایجرود و خرمدره نیز کمترین تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیب در تولید شیر، تخم مرغ و عسل بیشترین عملکرد را در استان دارند.
طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
طی 9 ماهه گذشته از سالجاری 188 هزار و 886 تن انواع فرآورده های خام دامی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com