بهبود مدیریت تغذیه تاثیرگذار در افزایش میزان تولید گوشت قرمز گوسفندی

بهبود مدیریت تغذیه تاثیرگذار در افزایش میزان تولید گوشت قرمز گوسفندی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بهبود مدیریت تولید و تغذیه دام عاملی برای افزایش میزان تولید گوشت قرمز گوسفندی است و به نوعی فشار کمتری نیز به مراتع وارد می شود به همین منظور تاکید بیشتر این سازمان در بخش بهبود تغذیه دام و مدیریت تولیدمثل است.
غفور عبداللّهی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که می‌توان با مدیریت تولیدمثل درصد دوقلوزایی را افزایش داد و یا تولید مثل را به گونه‌ای مدیریت کرد که دوقلوزایی در طول یک سال صورت گیرد و در این راستا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا از طرفی تغذیه مناسب برای گله‌های دام سبک تامین شود و از طرف دیگر تولیدکنندگان بتوانند مدیریت تولیدمثل را انجام دهند.
وی تشریح کرد: دام های سبک داخلی از لحاظ پایین بودن راندمان لاشه، تجمع بالای چربی در لاشه ضعف هایی دارد و در مجموع عملکرد تولید گوشت ایران در مقایسه با دام های اصلاح نژاد شده دنیا پایین تر است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: امیداریم بتوانیم با اجرای برنامه های پیشنهادی اصلاح نژاد روی گله های دام سبک به سمتی پیش برویم که دام هایی با راندمان لاشه بالاتر، چربی کمتر در لاشه، افزایش درصد دوقلوزایی و شرایط بهره وری بالاتر داشته باشیم.
عبداللّهی یادآور شد: مدیریت تغذیه و هورمون‌تراپی یکی از روش‌های موثر در افزایش دوقلو‌زایی در گوسفندان است که در آذربایجان‌شرقی انجام می‌پذیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com