به واردات نهاده ارز مرجع اختصاص نیافت

به واردات نهاده ارز مرجع اختصاص نیافت
در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس که برای رفع مشکلات واردات نهاده‌ها برگزار شده بود، نماینده بانک مرکزی، اختصاص ارز مرجع به واردات نهاده‌ها را نپذیرفت.
دبیر انجمن جوجه یک‌روزه کشور با اعلام این مطلب درباره جلسه برگزارشده در کمیسیون کشاورزی مجلس درباره رفع مشکلات تأمین نهاده‌ها گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نماینده بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک حاضر به اختصاص ارز مرجع برای واردات نهاده‌ها نیست و برای این امر ارز 2477 تومانی پرداخت کند.
حسن مهربانی افزود: در صورتی که هر کیلوگرم ذرت یک‌هزار و 200 تومان و سویا دوهزار تومان متأثر از واردات با ارز مبادله‌ای شود، آثار و تبعات بعدی مانند گرانی گوشت مرغ و تخم‌مرغ را دارد که باید پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه دیگری برای بررسی مشکلات ارزی برای واردات نهاده برگزار می‌شود که امید می‌رود وضعیت اختصاص ارز مرجع به نهاده‌ها مشخص شود، ولی تاکنون وعده یا قول خاصی برای رفع این موضوع و تخصیص ارز مرجع برای نهاده‌ها داده نشده است.
دبیر انجمن جوجه یک‌روزه کشور ادامه داد: 70 درصد قیمت تمام‌شده مرغ را خوراک آن تشکیل می‌دهد و در صورتی که قیمت نهاده‌ها افزایش یابد، شاهد عرضه مرغ گرم به قیمت 10 هزار تومان در بازار مصرف هستیم.
مهربانی در پاسخ به این سؤال که از نامه ارسالی به رئیس جمهور منتخب درباره رفع مشکلات صنعت مرغ چه پاسخی دریافت کرده‌اید، تصریح کرد: این نامه تاکنون پاسخ و بازخورد خاصی نداشته است، ولی امید می‌رود در این زمینه مساعدت لازم انجام شده و بار کشتی‌ها به سرعت برای تأمین بازار مصرف ترخیص شود.
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا دولت جدید به واردات نهاده‌ها ارز مرجع اختصاص می‌دهد یا خیر، یادآور شد: اطلاعات قطعی و دقیقی درباره اختصاص ارز مرجع به نهاده‌ها در دولت وجود ندارد، ولی گمانه‌زنی‌هایی در این باره مطرح است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com