به هیچ عنوان در کشور کمبود گوشت مرغ نداریم

به هیچ عنوان در کشور کمبود گوشت مرغ نداریم

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه متاسفانه طی چند روز گذشته مقداری التهاب در بازار مرغ ایجاد شده است، تاکید کرد: ‌به هیچ عنوان در کشور کمبود گوشت مرغ نداریم و اگر افزایش قمیتی در گوشت مرغ مشاهده می شود متاثر از کاهش تولید نیست.

دکتر علی آذروش در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ‌باید مسئولانی که در بحث تنظیم بازار و قیمت‌گذاری وارد می‌شوند تمامیت صنعت را در طول سال ببینند و تنها در هنگام افزایش قیمت و با نزدیک شدن به ایام خاص،‌ پرداختن به این محصول معقول و به نفع کشور و صنعت نیست.

وی با یادآوری اینکه طی ماه‌های گذشته تولیدکنندگان این بخش گوشت مرغ را زیر قیمت تمام شده می‌فروختند، ‌تصریح کرد:‌ اگراین روند ادامه پیدا می‌کرد این صنعت به صورت واقعی آسیب می‌دید بنابراین از مسئولان توقع داریم که به صورت کارشناسی و با دیدگاهی که تمام جهات را پوشش می‌دهد این محصول را قیمت‌گذاری کرده و کارشناسی کنند که دراین صورت تولیدکنندگان نیزاین منطق را می‌پذیرند ولی احساسی قیمت‌گذاری کردن محصول نشان می‌دهد که منطق بسیار قوی پشت آمار و ارقام نیست و مشخص می شود که یک کار کارشناسی صورت نگرفته است.

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت سه هزار تا سه هزار و200 تومان برای گوشت مرغ مشروط به اعمال آن در طول سال معقول است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که طی یکی دو ماه آینده، با کاهش قیمت مواجه شویم و همان اتفاقی که دراردیبهشت و خرداد برای صنعت اتفاق افتاد دوباره تکرارشود.

وی تاکید کرد: ‌اگر با این قضایا به صورت صحیح برخورد نشود دوباره شاهد یک تنش در بازار شب عید خواهیم بود بنابراین باید درطول سال به این قضیه به صورت معقول توجه شود و به طور حتم تولیدکنندگان نیز از برنامه های معقول تبعیت می کنند.

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در ادامه گفت: ‌سال‌های گذشته که کار تنظیم بازار گوشت مرغ توسط وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شد تا حدی آرامش در مجموعه تولید دیده می‌شد ولی در سال جاری که کار تنظیم بازار به وزارت بازرگانی واگذار شده است هنوز نتوانستیم به جمع ‌بندی کامل رسیده و روی اعداد و ارقامی تفاهم کنیم تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده در حاشیه امن قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه باید وزارت جهادکشاورزی شفاف‌تر و پررنگ‌تر دیده شود، افزود: اگر قراراست کار تنظیم بازار از سوی وزارت بازرگانی انجام شود باید وزارت جهادکشاورزی را با وزن خود ببیند تا تولیدکننده نیز در بحث تولید یک احساس امنیت بیشتر داشته باشد چرا که وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید این محصولات است.

آذروش ادامه داد: امیدواریم این تنش مصنوعی که در جامعه بوجود آمده است زودتر فروکش کند ضمن اینکه بخشی از تقاضای بیشتر برای گوشت مرغ متاثر از مشکلی است که در زمینه قیمت گوشت قرمز وجود دارد وهمین موضوع باعث شده که مردم از سوی گوشت قرمز به سمت گوشت مرغ شیفت شده‌اند.

آذروش گفت:‌ اکنون در نقاطی از کشور گوشت قرمز را تا قیمت سه هزا ر و 800 و سه هزار و 900 تومان نیز می‌فروشند ولی آنها نباید ملاک قراربگیرند و باید دید دلیل آنها برای گران فروشی چیست؟ البته درسطح کلان کشور قیمت گوشت مرغ روی قیمت سه تا 3200 تومان است ضمن اینکه اگر دولت احساس کند که قیمت‌ها غیر متعارف حرکت می‌کند و این غیر معمول بودن قیمت بخش عظیم جامعه را پوشش می‌دهد ذخایر بسیارمطمئنه‌ای دارد که به زودی بخشی از آن توزیع می شود والبته به زودی یک بخشی را نیز به ذخایرش اضافه می کند تا یک تعادلی را در بازار ایجاد کند ولی درعین حال آن ذخایرمطمئنه می‌تواند یک ثباتی را در جهت تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.
 

 
کلمات کلیدی مرغ گوشتی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com