بلدرچین و کبک به سفره مردم خراسان شمالی می آید

بلدرچین و کبک به سفره مردم خراسان شمالی می آید

مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: با مناسب سازی عرضه و تقاضای بازار مواد پروتینی، گوشت کبک و بلدرچین در سبد غذایی هم استانیها جای خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی "رحیم آذری" با اشاره به رشد چشمگیر مصرف گوشت بلدرچین در این استان افزود: این در حالی است که تولید پرندگانی چون بلدرچین و کبک به مرز فراوانی نرسیده و قیمت گوشت آن بالا است.
وی اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت بلدرچین 50 هزار ریال و کبک نیز 160 هزار ریال است.
او با اشاره به راه یافتن این ماده پروتئینی به سبد مصرفی خانوارها، بر لزوم ورود سرمایه گذاران برای تولید گوشت پرندگانی چون کبک، بلدرچین و بوقلمون تاکید کرد.
وی رابطه تولید و مصرف را رابطه عرضه و تقاضا دانست و افزود: قیمت بالا، تقاضا را کاهش می دهد و با سرمایه گذاری و افزایش تولید، قیمت محصول کاهش یافته و در مقابل میزان مصرف و تقاضا رشد خواهد یافت.
وی گفت: اکنون روند مصرف بلدرچین و بوقلمون در استان با استقبال قابل توجهی روبرو است این در حالی است که اکنون تنها یک واحد تولید بوقلمون در این استان فعال است.
وی افزود: شماری از سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای تولیدی گوشت کبک در سطح استان، در دوره های آموزشی استان یزد شرکت کرده اند که امید است با افزایش تقاضا، روزی شاهد ساخت این واحدهای تولیدی در سطح استان باشیم.
آذری بر لزوم فراهم کردن ساختارهای حمایتی از قبیل ارایه تسهلات بانکی، مناسب سازی بازار مواد پروتئینی، تامین بموقع نهاده ها توسط سازمانهای اجرایی این صنعت برای ورود سرمایه گذاران در زمینه ساخت و رشد این واحدهای تولیدی در استان تاکید کرد.
وی افزود: با آموزش و اطلاع رسانی مناسب به منظور استفاده از گوشت سایر پرندگان یاد شده نیز میزان تقاضا رشد خواهد یافت.
گوشت کبک و بلدرچین به لحاظ ارزش غذایی و درمانی، بسیار مورد توجه است و میزان پروتئین موجود در گوشت این پرندگان از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی پنج تا 10 درصد بیشتر است.
وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف در گوشت این پرندگان، باعث شده که گوشت آنها برای درمان بعضی از بیماریها، مانند آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد.
گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین ب 6، روی، آهن و سلنیوم است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com