بلاتکلیفی دامداران با وعده‌های دولت

بلاتکلیفی دامداران با وعده‌های دولت
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: دولت عنوان می‌کند تخصیص ارز به نهاده‌های دامی ‌را انجام داده است اما دامداران بلاتکلیف مانده‌اند.
سید احمد مقدسی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی ‌اظهار داشت: شرایط بازار اصلاً مساعد نیست و تولیدکنندگان در وضعیت دشواری قرار دارند. قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا به شش هزار تومان، ذرت به 2700 تومان و جو به 2200 تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه واردکنندگان می‌گویند به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی قادر به‌ترخیص محموله‌های خود نیستند، افزود: دولت عنوان می‌کند، تخصیص ارز به نهاده‌های دامی‌ارز را انجام داده است اما دامداران بلاتکلیف مانده‌اند. رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه با چنین شرایط و روندی عجیب نیست که دام‌ها به کشتارگاه فرستاده شوند، افزود: احتمال دارد همان اتفاقی که برای صنعت طیور رخ داد برای دامپروری نیز اتفاق بیفتد. البته کمبود تولید مرغ را می‌توان طی ۴۵ روز تا دو ماه جبران کرد اما برای جبران کمبود دام سه تا چهار سال زمان لازم است.
گفتنی است، آمار واردات نهاده‌های دامی ‌به تفکیک نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۸۵ هزار تن ذرت به ارزش ۴۲۲ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۵۰۷ هزار تنی ذرت به ارزش ۳۷۱ میلیون و ۴۰ هزار دلار در دو ماه ابتدایی سال گذشته به لحاظ ارزشی رشد ۱۴ درصدی و به لحاظ وزنی رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.
 
کلمات کلیدی بلاتکلیفی دامداران
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com