بلاتکلیفی 26 کشتی حامل نهاده‌ها به قوت خود باقیست!

بلاتکلیفی 26 کشتی حامل نهاده‌ها به قوت خود باقیست!
در حالی که روزانه هزینه هنگفت دموراژ تحمیل به اقتصاد کشور می‌شود، هنوز تکلیف کشتی‌های حامل نهاده‌های دام و طیور که در جنوب کشور ماه‌ها است لنگر انداخته‌اند، روشن نشده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: هرچند تعداد محدودی از کشتی‌ها با اختصاص مابه‌التفاوت ارز مرجع نسبت به ارز مبادله‌ای توانستند کالاهای خود را تخریص کنند، اما این قاعده شامل همه کشتی‌های لنگرانداخته نشد و همچنان بلاتکلیفی به قوت خود باقی است.
عباس پاپی‌زاده افزود: افزایش قیمت نهاده‌ها باعث آسیب‌پذیری بستر تولید و میزان تولید خواهد شد و می‌تواند هزینه‌های ثانویه اثرگذاری به تولید و اقتصاد کشور تحمیل کند.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که میزان تقاضا به سرعت بالا می‌رود، به علت کاهش عرضه، آسیب‌پذیری جدی در حوزه تولید به‌وجود آمده و زمینه واردات فراهم می‌شود. این در حالی است که به‌ویژه در تولید گوشت مرغ امکان خودکفایی وجود دارد و نیازی به هیچ‌گونه وارداتی نیست.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش قیمت نهاده‌ها و عدم ترخیص محموله‌های وارداتی، قیمت تمام‌شده مرغ در روند صعودی قرار گرفته و ضرب‌آهنگ رشد قیمت به‌زودی از توان مصرف‌کنندگان به‌ویژه اقشار ضعیف خارج خواهد شد.
پاپی‌زاده با اشاره به عدم ترخیص محموله‌های وارداتی تصریح کرد: علاوه بر افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ که می‌تواند اثرگذارترین تنش‌ها را در بازار داخلی به‌وجود آورد، حوزه تولید گوشت قرمز و شیر نیز با نوسانات جدی تهدید می‌شود.
وی از جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با مدیرعامل بانک مرکزی درباره تأمین نهاده‌ها خبر داد.

 
نظرات شما
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۲/۰۸/۰۱

    در این آشفته بازار نفهمیدبم ذرت 1150 تومانی و سویای 1950 تومانی با ارز مرجع است یا ارز مبادله ای اگر کسی مطلع است ما را آگاه کند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com