بعد از هدفمند کردن یارانه ها کمکی از بخش دولتی دریافت نگردیده است

بعد از هدفمند کردن یارانه ها کمکی از بخش دولتی دریافت نگردیده است
ITPNews : مهندس نیما حیدر نژاد رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان گیلان گفت :مرغداران گوشتی در این شرایط بحرانی اقتصادی بحال خود رها شده اند در حالیکه شاهد افزایش قیمت شدید حامل های انرژی از قبیل گاز و برق و همچنین مشکل تهیه گازوئیل و افزایش قیمت آن هستیم.
همچنین وی گفت: با برداشته شدن  ماده 103 قانون بیمه ، حمایت دولتی از بیمه تامین اجتماعی از فروردین امسال افزایش 2 برابری پرداخت حق بیمه کارکنان به مشکلات مرغداران افزوده است.
وی در ادامه  افزود: جهش ناگهانی قیمت نهاده های تولید از قبیل ذرت ون سویا و گرانی دائمی جوجه یک روزه و کمبود آن و شرایط سخت تهیه آن نیز بر نگرانی های مرغدار افزوده است،در چنین شرایطی که قیمت تمام شده مرغ گوشتی حدود 2480 تومان تخمین زده می شودقیمت مرغ به 2050 تومان رسیده است و هیچ فریادرسی نیست.
حیدر نژاد ادامه داد: بخاطر شرایط سخت اقتصادی و کمبود نقدینگی بازار کشتار گران و خریداران مرغ زنده نیز دچار چالش شده است و حتی قادر به پرداخت چک های خود نیستند و مرغداران با کمبود نقدینگی مواجه شده اند.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان گیلان اضافه کرد: اداره بازرگانی،شرکت امور دام جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی کجا هستند؟ اتحادیه مرغداران چرا سکوت کرده است و کاری نمی کند؟
آیا نمی بایست به سرعت با قیمت گذاری مناسب ( حداقل 3100تومان و نه 2750تومان مرغ کشتارشده درب کشتارگاه)نسبت به خرید اری و جمع آوری مرغ مازاد در بازار اقدام کرد تا هم قیمت در بازار به تعادل برسد و هم ذخیره تابستانی مناسبی تهیه و جلوی ضرر و زیان مرغدارانی که در حال حاضر مرغ آماده فروش دارند گرفته شود.
حیدر نژاد افزود : در حالیکه جراید و رسانه ها دائما صحبت از پرداخت کمک های دولتی و مستقیم به بخش صنعت هستیم به عینه شاهدیم که بخش طیور بخصوص مرغداران  گوشتی به حال خود رها شدهاند وپس از   4 ماه از هدفمند کردن یارانه ها هیچگونه کمکی از بخش دولتی دریافت نگردیده است و در فروش محصولات خود نیست دچار چالش شده اند و با این رویه تولیدکنندگان این بخش به مرور روبه زوال و ورشکستگی پیش خواهند رفت که این خساراتی است که در آینده عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهدداشت.
 
کلمات کلیدی هدفمند یارانه سوخت
نظرات شما
  •  

    مرغدار رشتی گفت : ۹۰/۰۳/۲۸

    ما فکر کردیم شما فقط به فکر تجارت مرغ سبز هستید این مشکلات یادتون رفته

    پاسخ...
  •  

    lمرغدار گیلانی گفت : ۹۰/۰۳/۳۰

    با تشکر از مهندس حیدرنژاد که حرف دل مرغداران گیلانی را زدهاید منتها ما منظر اقدامات عملی تر انجمن هستیم تا شاید آقایان دولتی کمی هم بداد مرغداران برسند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com