بستر ایجاد زنجیره تامین گوشت مرغ در استان کردستان فراهم شده است

بستر ایجاد زنجیره تامین گوشت مرغ در استان کردستان فراهم شده است
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فراهم شدن بسترهای لازم برای راه اندازی زنجیره گوشت مرغ در این استان خبر داد.
فرزاد معاونی، راه اندازی زنجیره تامین گوشت مرغ در استان را در راستای اجرایی کردن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح ساختار صنعت طیور کشور و باتوجه به مزایایی که این زنجیره ها دارند، اعلام کرد.
وی کاهش هزینه های واسطه ای، کاهش قیمت تمام شده محصول، پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری، امکان برنامه ریزی برای عرضه و بازاریابی، افزایش قدرت رقابتی در بازار صادراتی، افزایش کیفیت محصول و در نهایت بهبود شاخص های اقتصادی تولید نظیر درصد تلفات و ضریب تبدیل را از جمله مزایای راه اندزای این زنجیره اعلام کرد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی دو زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان های مریوان و بانه موافقت شده و دو زنجیره تولید دیگر در شهرستان های سنندج و سروآباد هم در حین شکل گیری است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این زنجیره ها شامل کشتارگاه صنعتی مرغ، کارخانه خوراک طیور، مرغ مادر، واحدهای تجاری مرغ گوشتی و امکانات مربوط به عرضه شامل ماشین حمل داشته و فروشگاه های سطح شهر است که در آینده نزدیک با برند مخصوص محصول را عرضه می کنند.
معاونی گفت: یکی از شروط اصلی برای تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ، مالکیت حداقل دو مورد از سرحلقه های این زنجیره شامل مرغ مادر، کشتارگاه صنعتی مرغ و کارخانه خوراک مرغ است و امکان عقد قرارداد (شیوه قراردادی) و یا عقد مشارکت (مشارکتی) برای سایر حلقه های زنجیره وجود دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com