برگزاری کارگاه آموزشی بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان درقزوین

برگزاری کارگاه آموزشی بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان درقزوین

کارگاه آموزشی مراقبتهای بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور روز سه شنبه در سالن اجتماعات سازمان دامپزشکی قزوین برگزار شد.
کارشناس دفتر مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور در این کارگاه گفت : از جمله راههای انتقال این بیماری به انسان ارتباط مستقیم است که از طریق پرنده آلوده به انسان منتقل می‌شود.
دکتر"افشین هدایتی"افزود:بازدیدونمونه برداری از واحدهای صنعتی وطیور بومی بویژه پرندگان آبزی،مکاتبه بامحیط زیست درموردمسیرمهاجرت و زیستگاههای پرندگان مهاجر،اعلام مراتب به تعاونیهای مرغداران نیمچه گوشتی و تاکیدبر اقدامات بیوسکوریتی در واحدهای تحت پوشش ازجمله فعالیتها برای مبارزه بااین بیماری است.
وی خاطرنشان کرد:این بیماری ازطریق تماس باپرندگان مهاجر آبزی که دارای منبع آبی مشترک با طیور اهلی هستند قابل انتقال است.
دکتر هدایتی اظهارکرد:این بیماری درپرندگان به صورت کاهش مصرف دانه پرنده،افت شدیدتولید تخم مرغ درمرغهای تخمگذار،سیاه شدن تاج و خونریزی از ساق پا بروز می‌کند و در مدت کوتاهی موجب مرک پرنده می‌شود.
وی افزود:همچنین این ویروس از طریق خوردن گوشت و تخم مرغآلوده طیور هم قابل انتقال است اما انتقال این بیماری ازطریق خوکها به عنوان راه غیر مستقیم نیز به اثبات رسیده است که خوشبختانه این مسیر در ایران وجود ندارد.
این دوره آموزشی به مدت دو روز با حضور ‪ ۳۰‬نفر از کارشناسان دامپزشکی این استان با هدف آشنایی کارشناسان دامپزشکی استان با این آنفلوآنرای فوق حاد پرندگان برگزار شد

 
کلمات کلیدی کارگاه آموزشی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com