برگزاری سمینار یکروزه شرکت اینتروت (ایران)-MSD

برگزاری سمینار یکروزه شرکت اینتروت (ایران)-MSD
حتما سمینارهای علمی زیادی شرکت کرده اید، سمینارهایی که در آنجا همراه با ثبت نام شما، کادوهای زیبایی دریافت می کنید و غذاهای آنچنانی به مناسبت حضورتان میل میکنید سمینارهایی که با هزینه های بالا و تدارکات سنگین برگزار می شود و کلا و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد که چاشنی آن هم کمی نکات علمی و بعضا غیر کاربردی می باشد.
سمیناری که توسط شرکت اینتروت ایران برگزار گردید سمیناری بود که علاوه بر فاکتورهای معمول هر سمیناری، دارای مطالب بسیار غنی، کاربردی، علمی و اجرایی و بسیار آموزنده بود. سمیناری که تقریبا همه را از اول تا آخر در خود نگاه داشت. سمیناری که دور از حاشیه های تبلیغاتی فراوان، جنبه های علمی و تبادل تجربه آن فوق العاده بالا بود.
جا دارد در همین جا از کلیه برگزار کنندگان این سمینار که با به دوش کشیدن بار مالی این سمینار، چنین نکات کاربردی را به کشورمان منتقل می کنند کمال تشکر و قدر دانی را داشته باشیم.

عناوین مهم این سمینار:

1-اهمیت بهداشت و سلامت در مزارع پرورش طیور و محصولات تولید شده با تاکید بر اهمیت کنترل بیماری های سالمونلا و کوکسیدیوز در مزارع پرورش طیور
2 - اهیمیت بنگاه های تولیدی در بخش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی با نگرش بر سیستم یکپارچه سازی ( Integration )به منظور بهینه سازی این صنعت در آینده کشور

سخنرانان این سمینار :

1 - آقای OSLER DESOUZART از برزیل، مشاور سازمان ملل و بانک جهانی و بزرگترین شرکت های زنجیره ای تولید طیور در برزیل
2 - آقای GERARD ANTONY BAILEY WATTS از انگلستان، متخصص بیماری کوکسیدوز
3 - آقای PIETER JOHANNES GEZINUS از هلند، مشاور تکنیکال شرکت MSD

این سمینار کاربردی در مرکز مطالعات یهره وری و منابع انسانی از ساعت 9 صبح تا 16 برگزار گردید

اهم مسائل مطرح شده:
آقای Osler Desouzart از برزیل در این سخنرانی اظهار داشت : "برآورد مصرف گوشت تا سال 2022 میلادی 60 میلیون متریک تن است که از این میزان بیشترین سهم متعلق به گوشت مرغ است و بیشترین تقاضا و رشد مصرف گوشت متعلق به آسیاست. {tor_sutitle}آقای Osler Desouzart : قبل از تحریم ها برای کشورتان چه کار کردید؟ اگر تحریم تمام شود، چه کار خواهید کرد؟{/tor_sutitle}
در رابطه با کشورهای پیشرفته همچنانکه تقاضا بالا می رود ، نسبت تولیدات هم افزایش می یابد." همچنین ایشان در مصاحبه اختصاصی خود با خبرنگار ITPNews اعلام کرد: تولیدکنندگان ایرانی مدام منتظر حمایت دولت از تولیدکننده هستند و تمام برنامه های خود را بر روی میزان حمایت دولت تنظیم میکنند که این بسیار اشتباه است. وی اعلام داشت که ما در برزیل، تمام همت و تلاش خود را بر روی تولید متمرکز می کنیم و همه چیز در دستان بخش خصوصی است و اصلا پایندحمایت دولت نیستیم. وی اذعان داشت که بدترین دولت برای حمایت از کشاورزی در برزیل است و اگر ما می خواستیم به دولتمان دل ببندیم، به هیچ عنوان موفق به صادرات کلان در کل دنیا نمی شدیم
ایشان در پاسخ به سئوالات خبرنگار این موسسه که آیا تحریم ها می تواند مانع همکاری ایران با سایر کشور ها باشد و آیا الزاما اگر برزیل هم تحریم بود، آیا میتوانست تا این حد موفق باشد پاسخ بسیار زیبایی دادند، ایشان گفت: قبل از تحریم ها برای کشورتان چه کار کردید؟ اگر تحریم تمام شود، چه کار خواهید کرد؟
دکتر Pieter Kuhne از هلند در رابطه با کنترل بیماریهای طیور اظهار داشت : "یکی از مهمترین عوامل کنترل بیماری ،نظارت و تشخیص سریع است ! " وی در رابطه با شیوع اخیر انفولانزا در هلند اذعان داشت به دنبال تشخیص این بیماری، طیور این فارم ها حتی تا شعاع 10 کیلومتری ماشینی که از یک مرغداری آلوده به مرغداری دیگری رفته است را معدوم نموده اند و هم اکنون نزدیک به یک هفته هیچگونه جابجایی در داخل کشور صورت نگرفته است.
وی ضمن اشاره به فاکتورهای مخاطره آمیز در بیماریهای طیور به ویژه سالمونلا نظیر آب ، خوراک ، افراد در تماس ، پرنده های وحشی و مهاجر و جوندگان ، کنترل مؤثر بیماری طیور را در سه مرحلۀ، قرنطینه و بهینه سازی بهداشت محیط یا Biosecurity ، نظارت دقیق و سریع یا Monitoring ، و در آخر واکسیناسیون و افزودنی های خوراکی تعریف کرد.

عکس های این سمینار یک روزه را از اینجا می توانید ملاحظه نمایید.(مشاهده عکس ها )
 
نظرات شما
  •  

    محمد ابراهیمی گفت : ۹۷/۰۹/۳۰

    سلام.لطفا اگه باز هم سمیناری این چنین برگزار کردید، به بنده هم اطلاع بدید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com