برگزاری دوره آموزشی مبارزه و مراقبت از بیماری مشمشه

برگزاری دوره آموزشی مبارزه و مراقبت از بیماری مشمشه

ایسکانیوز- دوره آموزشی مبارزه و مراقبت از بیماری مشمشه ویژه دامپزشکان شاغل در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی این استان برگزار شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، رئیس اداره مبارزه با بیماری ها ی دامی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مبارزه با بیماری مشمشه گفـت: با توجه به اشتراک این بیماری بین انسان و دام و اینکه استان خوزستان در حال حاضر دارای 39هزار و 189راس تک سمی ثابت است و دامداران عشایر نیزدر موقع کوچ به استان برای جابجایی وسایل و ابزار خود از تک سمی ها استفاده می کنندضرورت دارد که دامپزشکان استان به منظور تست کلیه تک سمی ها جهت تشخیص دامهای راکتور و بیمار آموزش های لازم را کسب کنند.
دکتر منوچهر قریب ممبینی افزود:همچنین شرکت در مسابقات اسب دوانی و ترددهای که در استان خوزستان صورت می گیرد خطر این بیماری را افزایش می دهد.
وی در خصوص مدت دوره و تعداد افراد شرکت کننده در آن تصریح کرد: طول دوره به صورت عملی و تئوری در3روز(24ساعت )برگزار می شود که با شرکت50نفر از کارشناسان و دکتر های دامپزشکی شاغل در اداره کل و شهرستان هادر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان برگزار می شود.
رئیس اداره مبارزه با بیماری ها ی دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان هزینه اجرایی دوره را 40میلیون ریال ازمحل اعتبارات جاری اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد و افزود: دکتر نیکخواه مدرس این دوره و مسئول مبارزه با بیماری مشمشه سازمان دامپزشکی کشور است.
دکتر ممبینی در ادامه اظهار داشت: امیدورایم با برگزاری چنین دوره هایی بتوانیم در ارتقاء سطح علمی و عملی همکاران درخصوص مبارزه با بیماری مشترک بین انسان و دام نقش موثری داشته باشیم
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com