برگزاری جلسه تعیین تکلیف اجاره بهای غرفه های عرضه دام زنده

برگزاری جلسه تعیین تکلیف اجاره بهای غرفه های عرضه دام زنده
سید جلیل میرزاهد رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی و مدیر عامل اتحادیه عشایری استان تهران اظهار داشت: برای تعیین پارامترهای عرضه دام در روز عید قربان یک جلسه داخلی با معاونت بازرگانی استان تهران و سازمان میدانها میوه و تره بار برگزار خواهد شد. وی افزود: به فراخور شرایط سایر استان ها، جلسه های مشابهی نیز همچون سال های گذشته برای سیاستگذاری به منظور توزیع دام مورد نیاز عید قربان برگزار خواهد شد.
میرزاهد در پاسخ به سئوالی در خصوص قیمت هر کیلو دام زنده در ایام عید قربان، تصریح کرد: قیمت ها نسبت به 2 سال قبل تغییر چندانی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در سال گذشته قیمت هر کیلو دام زنده 6 هزار و 700تومان بود و امسال حداکثر این رقم به سقف 7 هزار تومان خواهد رسید.
مدیر عامل اتحادیه عشایری استان تهران اذعان داشت: قیمت دام در روز عید قربان بستگی مستقیم به امتیازاتی دارد که وزارت بازرگانی و سازمان میدانها میوه و تره بار به این اتحادیه ارائه می کند.
وی افزود: سال گذشته قیمت هر غرفه برای عرضه دام زنده در میدانها میوه و تره بار 300 هزار تومان بود، این در حالی است که غرفه های عرضه دام زنده فقط از داربست تشکیل شده است و پارتیشن بندی خاصی ندارد.
میرزاهد تصریح کرد: به طور معمول یک فضای 500 تا 1000 متری در میدانها میوه و تره بار به دامداران ارائه می شود تا دام های خود را عرضه کنند. وی ادامه داد: متاسفانه امسال نرخی که شهرداری برای غرفه های عرضه دام زنده در روز عرفه و عید قربان اعلام کرده بسیار زیاد است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی عشایر اذعان داشت: سازمان میادین میوه و تره بار برای 15 منطقه تهران فضاهایی را در نظر گرفته است و به این اتحادیه اعلام کرده که انجام غرفه بندی و حضور دامپزشک را به عهده می گیرد. همچنین برای هر غرفه اجاره ای معادل 500 هزار تومان به همراه ودیعه 2 میلیون تومانی و ارائه سفته ای معادل 2 میلیون تومان تعیین کرده است.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد در روزی خاص دام خوب و با قیمت مناسب به مردم عرضه شود اما اجاره بهای بالا از دامدار گرفته شود، به طور حتم به هدف اصلی که کنترل قیمت ها است، دست نمی یابیم.
مدیر عامل اتحادیه عشایری استان تهران گفت: پرداخت 500 هزار تومان اجاره غرفه توسط دامداری که 200 راس دام را در ایام عید عرضه خواهد کرد، سبب افزایش قیمت 2 هزار و 500 تومانی در هر کیلو گوشت گوسفند زنده خواهد شد.
وی اظهار داشت: احتمالا این مشکل در جلسه ای که با سازمان میدانها میوه و تره بار برگزار می شود، حل خواهد شد.
میرزاهد گفت: اتحادیه امور عشایر نیز اعلام کرده که با این شرایط تمایلی به شرکت در نمایشگاه ندارد.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی عشایر تصریح کرد: عشایر اعلام کرده اند که در صورت افزایش اجاره بهای غرفه ها نسبت به سال گذشته، مایل به همکاری نیستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com