برپایی بازار موقت عرضه دام در مشهد

برپایی بازار موقت عرضه دام در مشهد
همزمان با فرا رسیدن عید قربان بازار عرضه دام زنده توسط سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد راه‌اندازی می‌گردد.
جلال قربانی، مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: هر سال در ایام عید قربان آمار خرید و فروش و کشتار دام، به شدت افزایش می‌یابد که عدم رعایت اصول بهداشتی باعث شیوع بیماری‌های خطرناک همچون تب کریمه کنگو می‌شود.
وی افزود: به منظور ساماندهی خرید و فروش دام در عید قربان، این سازمان بازار عرضه دام زنده را به صورت موقت در میدان قائم، جنب آسایشگاه معلولین فیاض بخش به مدت یک روز برپا خواهد کرد.
قربانی با بیان اینکه با راه‌اندازی این بازار عرضه دام بهداشتی در مشهد، دامداران می‌توانند دام‌های خود را برای عرضه به این بازار منتقل کنند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته عده‌ای از دامداران اقدام به عرضه دام زنده در مناطق مختلف شهر می‌کردند که علاوه بر آلوده کردن محیط زیست شهری به سلامت شهروندان نیز لطمه وارد می‌شد.
مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: این بازار توسط سازمان میادین به منظور کنترل آلودگی های محیطی و جلوگیری از عرضه دام غیرمجاز ایجاد شده تا شهروندان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر در این روز اقدام به خرید دام زنده نمایند.
وی ضمن اعلام غیرقانونی بودن خرید و فروش دام زنده در سایر نقاط شهر مشهد، از شهروندان خواست تا از خرید دام از دیگر مناطق غیرمجاز خودداری نمایند و برای ذبح دام حتما به کشتارگاه های مجاز مراجعه نموده تا از شیوع آلودگی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.
وی در پایان افزود: در ایام عید قربان بازرسان این سازمان ،کارشناسان دامپزشکی و نماینده‌ای جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، در محل حضور خواهند داشت .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com