برنامه کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد تدوین شد

برنامه کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد تدوین شد
مدیرکل دامپزشکی استان یزد از تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد خبر داد.
علی اکبر حدادزاده اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همسو با سیاست‌های پیشگیرانه ی سازمان دامپزشکی کشور برنامه پیشگیری از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تدوین و در کارگروه سلامت و ستاد آنفلوانزای استان مصوب شد.
وی افزود: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی واگیر دار و با سرعت انتشار بالا است، نیازمند اقدامات جدی برای کنترل در سطح استان و منطقه است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد در رابطه با پیشگیری از این بیماری بیان کرد: اجرایی شدن این طرح، نیاز به حضور ارگان های مرتبط در این عرصه دارد تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن از بروز و شیوع این بیماری مهلک جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز پرورش طیور و آموزش صاحبان و پرسنل واحدهای صنعتی که به صورت مجاز و تحت نظارت مستقیم دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزا است.
حدادزاده تاکید کرد: اقدام عملیاتی در این زمینه نیازمند هماهنگی بین دستگاهی در سطح استان و منطقه است تا با همفکری و تعامل بین استانی و هماهنگی با سازمان دامپزشکی بتوان نتایج خوبی به دست آورد.
وی با اشاره به سویه در حال گردش H۵N۸ گفت: این سویه تاکنون به انسان منتقل نشده، اما با اجرای برنامه های پیشگیری و کنترل از گردش ویروس در جمعیت طیور و بروز خسارات به صنعت و احتمال ایجاد مخاطره برای سلامت جامعه جلوگیری خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com