برنامه ریزی برای تولید 87 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان شرقی

برنامه ریزی برای تولید 87 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان شرقی
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان سازمان تولید 87-86 هزار تن گوشت مرغ را در سال مدیریت جهادی دور از انتظار نمی دانند.
جاوید بهروزین ضمن معرفی شهرستان های برتر در تولید گوشت مرغ، افزود: میانه و شبستر از نمونه های استان در تولید گوشت مرغ شناخته شده اند.
وی تشریح کرد: افزایش آگاهی از نیازهای طیور و رعایت نمودن راهکارهای اقتصادی در رابطه با پرورش طیور به نوعی کاهش ضرر و زیان را در پی دارد.
بهروزین  ادامه داد: مجهزترین مرغداری ها در شهرستان میانه واقع است.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ گفت و  یادآور شد: نوسان قیمت نهاده ها و قیمت گوشت مرغ و همچنین عدم توسعه یافتگی سالن های پرورش مرغ در استان را می توانیم از مهم ترین مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ قلمداد کنیم.
وی اظهار داشت:  مرغداران استان در سال گذشته موفق به تولید 81 هزار تن گوشت مرغ شده بودند.
بهروزین تاکید کرد: اصلاح ساختار مرغداری های سنتی و قدیمی از لحاظ تهویه، نور و حتی مدیریت بسیار ضروری به نظر می رسد و علاوه برآن به دلیل بکارگیری روش های سنتی در تولید مرغ و تخم مرغ شاهد بالا بودن درصد تلفات مرغ گوشتی در کشور هستیم به طوری که طبق اعلام مرکز آمار ایران این تلفات حدود 10 و نیم درصد است در حالی که در کشورهای توسعه یافته این رقم به 2 تا 3 درصد می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com