برزیل از اندونزی به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند

برزیل از اندونزی به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند
اختلافات برزیل و اندونزی ، از زمان اعمال محدودیت های تازۀ اندونزی در زمینه صادرات گوشت مرغ شدت پیدا کرده است. در جلسه ای که هفتۀ گذشته در محل سازمان تجارت جهانی برگزار شده بود, این دو کشور در مورد اختلافهای جاری علیه اندونزی بحث و تبادل نظر کردند.
بنا بر سخنان William Antonio da Costa Júniorمدیر هماهنگی گروه تجاری سازمان تجارت جهانی و Luis Henrique Barbosa da Silvaمدیر هماهنگی امور چند جانبه این سازمان، این دعوی قضایی به این دلیل مطرح شده که در قوانین تازه تصویب اندونزی، چندین مورد نقض قوانین تجاری به چشم خورده است.
از جمله قوانین مورد بحث می توان به ممنوعیت واردات مرغ تکه شده , شرایط بازاریابی سختگیرانه محصولات وارداتی نسبت به محصولات تولید داخلی , و تأخیر شروع مذاکرات با برزیل بدون توجیه منطقی اشاره کرد.
اندونزی با بیش از 230 میلیون نفر جمعیت، و تولیدات گوشت مرغ کم ،و مصرف سرانۀ حدود 9 پوند (08 / 4 کیلوگرم) در سال، به عنوان بازار خوبی برای محصولات برزیلی شناخته می شود.
اندونزی در طی این جلسات به بیش از 360 سوال مطرح شده از جانب برزیل پاسخ گفت و در طی جلسات برگزار شده ، هیأت برزیلی مسئولیت پیگیری پاسخ های ارائه شده توسط اندونزی را به عهده داشتند.
هیأت برزیلی افزود آنها در تلاش برای شناسایی عناصر اصلی سیاست های تجارت دولتی اندونزی در زمینۀ صنعت مرغداری و همچنین شناسایی بازار داخلی برای محصولات گوشت مرغ، صدور گواهینامه سلامت و دیگر سوالات حقوقی در زمره سوالات مطرح شده هستند.
 این جلسه دادرسی از دسامبر ( آذر ماه ) سال 2013 میلادی آغاز شده و در تاریخ 16 اکتبر سال 2014  ( 24مهر ماه ) برزیل این دعوی را به سازمان تجارت جهانی برد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com