بررسی واردات ۲۵ هزار تن شیر خشک

بررسی واردات ۲۵ هزار تن شیر خشک
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد واردات ۲۵ هزار تن شیر خشک صنعتی به دولت داده‌شده که در حال بررسی است
محمد شریعتمداری با بیان اینکه لرستان با تقدیم شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار کارنامه درخشانی در همراهی با سیاست‌های انقلاب و امام (ره) دارد، اظهار داشت: تصمیمات خود را در این سفر وعده می‌دهیم که پیگیری خواهیم کرد.
بیکاری و تعطیلی واحد‌های صنعتی لرستان به سیاست‌های غلط اقتصادی برمی گردد
وی با تاکید بر امید آفرینی در جامعه گفت: اگر در ملتی یاس و ناامیدی شکل بگیرد کار پیچیده و سخت می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جمعیت بیکار در لرستان و تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی این استان طی سال‌های گذشته گفت: این امر به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی غلط در کشور بوده است.

۸ هزار و ۸۹۶ واحد صنعتی جواز تاسیس گرفته اند
شریعتمداری با اشاره توطئه‌های اقتصادی دشمن گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۱۶۹ جواز ایجاد واحد صنعتی در لرستان صادر شده است و این نشان می‌دهد همچنان امید برای تاسیس واحد صنعتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت در کشور ۸ هزار و ۸۹۶ واحد جواز تاسیس گرفته اند، گفت: در این راستا به لحاظ تعداد و میزان سرمایه گذاری ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

ایمیدرو و ایدرو موظف به سرمایه گذاری در لرستان هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۴۱ واحد صنعتی در لرستان طی امسال گفت: ایمیدرو و ایدرو موظف به سرمایه گذاری در لرستان هستند.

نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات صنعت کشور است
شریعتمداری با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت کشور نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، تصریح کرد: در سه قوه این امر در دستور کار است و اصلاحیه این قاتون باید در مجلس مصوب شود.
وی با اشاره به مشکلات حوزه تامین اجتماعی واحد‌های صنعتی لرستان گفت: مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه جلسه ستاد ملی تسهیل را برگزار خواهیم کرد، گفت: در این جلسه در مورد فاز ۴ سیمان دورود و مشکلات جاری آن کار ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.
شریعتمداری با اشاره به پیگیری در شورای پول و اعتبار برای تامین اعتبار فاز ۴ سیمان دورود گفت: همچنین سیمان فارسیت دورود نیز دارای مشکلاتی بوده که باید به طور حتم تعریف جدیدی برای این واحد داشته باشیم.
وی با اشاره به تدوین چشم انداز حوزه صنعت و معدن لرستان اظهار داشت: در مورد فولاد ازنا نیز بانک عامل وعده داده که تسهیلات لازم برای این واحد را اختصاص دهد و با توجه به حجم کار، این واحد نیازمند یک شریک جدید است.

اختصاص ۵۸ میلیارد اعتبار ریالی و ۶ میلیارد تسهیلات ارزی به «بایر افلاک»
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر اینکه بایر افلاک یک شرکت امید بخش است و کار عظیمی در آن صورت گرفته است، گفت: در این راستا ۵۸ میلیارد اعتبار ریالی و ۶ میلیارد دلار تسهیلات ارزی این واحد برای اجرای فاز انسانی آن پرداخت خواهد شد.
شریعتمداری با اشاره به کلنگ زنی سیمان سفید ازنا گفت: در مورد فولاد چدن نیز پیگیری لازم برای تامین سفارش این واحد صورت خواهد گرفت.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به توقف خروج شیر صنعتی از کشور برای کمک به دامداران گفت: همچنین پیشنهاد واردات ۲۵ هزار تن شیرخشک صنعتی به دولت داده شده که در حال بررسی است.

رانت معاملات حوزه مواد پتروشیمی از بین رفته است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برداشته شدن رقابت ها در معاملات بورس محصولات پتروشیمی، رانت‌های این بخش از بین رفته است.
محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از چندین طرح صنعتی در شهرستان ازنا گفت: از یک واحد تولید شمش منیزیم بازدیدی داشتیم که در آن ظرفیت جدیدی ایجاد شده است؛ تولید منیزیم از نیازهای کشور است.
وی با بیان اینکه واحد مذکور برای تولید محصول خود هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد و مواد اولیه خود را نیز از معادن ازنا تامین می کند، تصریح کرد: این اقدام از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، بدون ارز بری و بدون نیاز خارجی.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخشی از شمش منیزیم تولیدی این واحد در داخل توزیع می شود و بقیه آن نیز صادر می شود، در واقع این واحد، یک واحد تولیدی صادرات محور است.
شریعتمداری به کارخانه فولاد ازنا اشاره کرد و گفت: برای تکمیل آن منابع قابل ملاحظه ای نیاز است؛ ۱۰۰ میلیارد نیاز دارد که بانک نیاز مالی آن را تامین می کند اما به هر روی باید برای جلب مشارکت سرمایه گذار دیگری نیز اقدام کند.
وی با بیان اینکه کارخانه داروسازی بایر افلاک که از مفاخر صنعت دارویی است را بازدید کردیم، تصریح کرد: این کارخانه تولید داروهای دامی در کیفیت بسیار عالی را دارد؛ فاز تولید داروی انسانی آن نیز کلید خورده و پیشرفت خوبی داشته است اما نیاز به کمک مالی دارد که در این رابطه با بانک صنعت و معدن همکاری خوبی آغاز شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازدید از یک واحد تولید آب معدنی و پریفرم اشاره کرد و اظهار داشت: برخی پریفرم سازها و واحدهای نیازمند به «پت» کشور دچار مشکل بودند، با برداشتن رقابت در بورس شرایط مطلوبی فراهم می شود که خریداران واقعی این عنصر شیمیایی و مواد اولیه پتروشیمی به بورس بیایند و با قیمت بورس از واحدهای تولید کننده، محصول مورد نیاز را تامین کنند.
شریعتمداری ادامه داد: رانتی در این بخش ایجاد شده بود که از بین رفته و واحدهای تولیدی از بهره این تصمیم بهره مند می شوند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com