بررسی راهکارهای حمایت از صنعت شیر پگاه لرستان در دستور کار قرار می گیرد

بررسی راهکارهای حمایت از صنعت شیر پگاه لرستان در دستور کار قرار می گیرد
استاندارلرستان گفت:بررسی راهکارهای حمایت از صنعت شیر پگاه لرستان در دستور کار قرار می گیرد
استاندار لرستان در جریان بازدید از قسمت های مخالف و خط تولید کارخانه شیر پگاه لرستان با بیان مطلب فوق گفت: شیر پگاه لرستان یکی از صنایع موفق ، فعال و ارزشمند استان و کشور است که علاوه بر آنکه به طور مستقیم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارای اهمیت می باشد به طور غیر مستقیم هم در ایجاد انگیزه و فعالیت بیشتر دامداران و دامپروران نقش مهمی دارد .
در این بازدید که مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان ، مدیر عامل و تعدادی از کارشناسان شرکت شیر پگاه لرستان حضور داشتند دهمرده با بیان اینکه لرستان از حیث امکانات و منابع خدادادی دارای ظرفیت های بی پایان است افزود: یکی از بخش هایی که ظرفیت های فراوانی در آن وجود دارد بخش کشاورزی و دامپروری است و لرستان به عنوان یک استان دارای اقلیم مناسب ، آب فراوان و خاک حاصلخیز در این زمینه می تواند حتی جوابگوی نیازهای کشور باشد . استاندار گفت: شیر پگاه لرستان یکی از مظاهر وجود چنین استعدادهایی است که با ظرفیت تولید 100 هزار تنی محصولات لبنی جایگاه ویژه ای در صنعت لبنیات کشور دارد.
در این بازدید قدوسی مدیر عامل شرکت شیر پگاه لرستان با بیان اینکه این شرکت در مساحت 7 هکتار و زیر بنای تولیدی و غیر تولیدی 1000 متر مربع در سال 69 به بهره برداری رسیده است گفت: شرکت شیر پگاه لرستان سبد کامل محصولات لبنی را تولید می کند .
وی افزود: محصولات این شرکت علاو بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.
قدوسی گفت: به طور مثال میزان صادرات شرکت شیر پگاه لرستان در سال 90 به کشور عراق به عنوان یک کشور هدف به میزان 505802 کیلوگرم به ارزش 432695 دلار بوده است وی افزود: در 6 ماهه اول سال 91 ، 710322 کیلوگرم فراورده های لبنی به ارزش 812853 دلار بوده است

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com