بررسی افزایش قیمت لبنیات در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولان مربوطه

بررسی افزایش قیمت لبنیات در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولان مربوطه
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش 6 درصدی مواد لبنی گفت: مسئولان مربوطه برای پاسخگویی و بیان دلایل افزایش قیمت به کمیسیون کشاورزی مجلس می آیند.
رحمت الله نوروزی با انتقاد از افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات گفت: با همین قیمت فعلی برخی افراد توان خرید محصولات لبنی را ندارند، که در صورت افزایش قیمت بر تعداد این افراد افزوده می شود.  
نماینده مردم علی آباد کتول با بیان اینکه قدرت خرید کارمندان، قشر آسیب پذیر و کم درآمد پایین است، افزود:دولت با اختصاص یارانه به این بخش که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، از خطرات ابتلا به بیماری ها می کاهد.
ضرورت افزایش یارانه مواد لبنی
نوروزی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم کاهش هزینه های درمانی است، ادامه داد:علت اصلی بسیاری از بیماری ها سوء تغذیه بوده و با توجه به پایین آمدن سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور دولت باید به کارخانه ها یارانه پرداخت و از مردم حمایت کند.
وی با اشاره به این اصل که پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار داشت:بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان به طور مستقیم با مصرف لبنیات در تماس است که  با پییشگیری از بیماری ها این مبالغ به جای هزینه در طرح سلامت می توان در افزایش یارانه محصولات لبنی هزینه کرد.
مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به کمیسیون کشاورزی مجلس می آیند
 این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت:دولت برای کاهش یا ثابت نگه داشتن قیمت محصولات لبنی اقدام کند که  اگر نیاز به تزریق منابع مالی است این منبع از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی واریز شده و افزایش قیمت رخ ندهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان ذیربط برای ارائه توضیحات در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور می یابند، تصریح کرد:در این جلسه دلایل افزایش قیمت بررسی و راهکارها برای جلوگیری از افزایش و حمایت از مردم پیشنهاد می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com