برخورد با فروشندگان سیاروغیر مجاز طیور در دماوند و پردیس

برخورد با فروشندگان سیاروغیر مجاز طیور در دماوند و پردیس
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان های دماوند و پردیس گفت: مطابق احکام قضایی درهفته گذشته توسط چند اکیپ نظارتی، 4 مورد برخورد با فروشندگان سیار و غیرمجاز طیور صورت گرفت که 3 مورد در شهرستان دماوند و یک مورد مربوط به شهرستان پردیس بود.
سید علی امامی در خصوص برخورد با عرضه کنندگان غیر مجاز ماکیان بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزا پرندگان شهرستان های دماوند و پردیس و مطابق احکام قضایی اخذ شده از دادستانی، هفته گذشته توسط چند اکیپ نظارتی اداره دامپزشکی، 4 مورد برخورد با فروشندگان سیار و غیرمجاز طیور صورت گرفت.
وی افزود: بر اساس بررسی های اپیدمیولوژیک انجام شده در موارد رخداد بیماری های فوق حاد تنفسی طیور در این شهرستان، در همه موارد منشاء ورود بیماری در حقیقت عرضه ماکیان در حواشی جاده ها و روستاهای این شهرستان بوده است.
امامی بیان کرد: پرندگان عرضه شده در معابر عمومی فاقد هرگونه سابقه نظارتی و واکسیناسیون بوده و معمولا مستعد ابتلا به بیماری تنفسی طیور هستند و به محض ورود به گله های کوچک و بومی در روستاها باعث برهم زدن نظم ایمنی شده و احتمال آلودگی در منطقه را بالا میبرند.
این مقام مسئول ادامه داد: به منظور جلوگیری از وقوع بیماری هایی تنفسی طیور به ویژه آنفلوانزا فوق حاد پرندگان با هماهنگی مراجع قضایی با عرضه کنندگان ماکیان در شهرستان برخورد شد و بازدیدهای نظارتی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.
امامی در پایان ضمن درخواست از ادارات راهداری و همچنین پلیس راهور به منظور برخورد با خودروهای متخلفی که نسبت به عرضه این پرندگان در حریم راه ها اقدام می کنند، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده به هیچ وجه از پرنده فروشان سیار اطراف جاده ها خرید نکنند و موارد را به نیروی انتظامی اعلام کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com