برای تمام مشکلات تعاونی‌ها راهکار داریم

برای تمام مشکلات تعاونی‌ها راهکار داریم
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های مرغداری فارس گفت: اگر دولت عرصه تعاونی‌ها را به مردم بسپارد ما برای تک تک مشکلات آنها راهکار داریم.
سروش کرمی در همایش ملی دام و طیور اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی، دامداران و مرغداران اظهار داشت: اتحادیه  مرغداران 25 سالگی خود را پشت سر می‌گذارد و همچنان با مشکلات  به ویژه در بخش تولید دست‌ و پنجه نرم می‌کنیم.
وی بیان کرد: استان فارس با تولید ماهانه 7 میلیون جوجه و 143 هزار تن مرغ در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور است.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید در استان فارس بالغ بر یک‌هزار و 300 واحد مرغداری وجود دارد که بازار مصرفی برای آن نیست.
وی تصریح کرد: هزینه‌های تولید در این بخش به حدی سرسام‌آور است که در عرصه صادرات نیز نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.
کرمی افزود: نهاده‌هایی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد بعد از تولید به دست ما می‌رسد یعنی زمانی که دیگر فایده چندانی ندارد چراکه این نهاده در زمان تولید ضروری است.
وی ابراز داشت: تعاونی‌ها برای تک تک مشکلات خود راهکار دارند و اگر دولت اختیار و مدیریت را به دست مردم بسپارد بیشتر مسائل آنها حل خواهد شد.
در ادامه این همایش نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بخش تولید باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد چراکه این بخش در کشور ما در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته است.
شاهین محمد‌صادقی افزود: باید سیاست کلان دولت این باشد که کشاورزی جای نخست را در برنامه‌های کشوری داشته باشد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در جریان تمام این مشکلات هستند اما ایشان سیاست‌های کلی را بیان می‌کنند و رسیدگی به اجرای قوانین وظیفه استاندار، وزیر، نماینده و دیگر مسئولان است.
این مسئول تصریح کرد: سیاست امروز حمایت از مرغدار، دامدار و کشاورز است برای این‌که اقتصادی دانش‌بنیان ایجاد کنیم.
محمد‌صادقی بیان کرد: اشکال بزرگی که وجود دارد همزمانی رسیدن واردات یک محصول با تولید انبوه آن در خود کشور بوده که این رویه نباید ادامه پیدا کند چراکه نوعی بی‌تدبیری است.
در ادامه مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ابراز داشت: در صنعت دامداری در سال‌های گذشته شوک‌های تکان‌دهنده‌ای ایجاد شده است و در این جریان‌ها جمعیت گاو و گوساله کشور از 7.5 میلیون به 6.2 میلیون راس کاهش پیدا کرد.
صفایی افزود: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از اساسی‌ترین جراحی‌هایی بود که بر اقتصاد ایران وارد شد چراکه این قانون ابعادی داشت و بخش تورم‌زا اجرا شد، اما آن 30 درصدی که قرار شد به تولید اختصاص پیدا کند مورد توجه قرار نگرفت.
این مسئول اضافه کرد: سال 89 حدود 700 میلیارد تومان یارانه شیر بود اما با حذف این یارانه در مدت زمان شش ماه نزدیک به 25 درصد مصرف شیر و لبنیات مردم کاهش پیدا کرد.
وی ابراز داشت: با اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نوعی زلزله در بخش طیور ایجاد شده است.
این مسئول گفت: باید با فضای امیدوارانه و برنامه‌هایی که مورد تاکید مجلس است سعی کنیم فضایی برای حمایت در بخش طیور و کشاورزان ایجاد کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com