برای تامین گوشت مرغ نیازی به واردات نیست

برای تامین گوشت مرغ نیازی به واردات نیست
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به میزان تولید و مصرف گوشت مرغ در کشور، اگر مدیریت تولید و تنظیم بازار صحیح باشد به واردات مرغ از کشور‌های دیگر همچون ترکیه نیازی نیست.
محمد یوسفی اظهار کرد: بنا بر ادعای مسئولان وزارت تجارت، ‌مرغ‌های ترکیه‌ای قبل از جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد بر مصرف وارد شده که باید هر چه سریع‌تر این محموله‌های وارداتی توزیع شوند.
وی افزود: مرغ‌های وارداتی باید برای مصرف در ماه رمضان در بازار عرضه شوند تا مقداری از آن برای پس از ماه رمضان باقی نماند چراکه پس از ماه رمضان میزان تقاضا و قیمت این محصول کاهش می‌یابد که اگر مرغ‌های وارداتی هم در این مدت در بازار توزیع شوند، تولید‌کنندگان متضرر خواهند شد.
یوسفی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و وزارت تجارت به عنوان متولی تنظیم بازار هماهنگ نیستند اما اگر کنار تولید، قدرت خرید مردم، ذخیره‌سازی و صادرات برای تنظیم بازار در نظر گرفته شود، صنعت مرغداری پویاتر از گذشته می‌شود.
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اظهار امیدواری کرد در دولت آینده با تدوین و اجرای برنامه‌ دقیق و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری سه عنصر برنامه‌ریزی، آمار و عدالت مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی دقیقی در بخش کشاورزی وجود داشته باشد، سرانه‌ مصرف گوشت مرغ و میزان تولید مورد نیاز مردم مشخص می‌شود و در نهایت می‌توان با مشارکت بخش خصوصی به گونه‌ای تصمیم‌گیری کرد که مازاد تولید برای مناسبت‌های ویژه‌ای مانند ماه رمضان ذخیره و توزیع شود.
یوسفی تاکید کرد: تجربه‌های گذشته در زمینه‌ ظرفیت تولید و میزان مصرف کشور همواره ثابت کرده که در صورت سرمایه‌گذاری و توجه درست به صنعت مرغداری، تولید گوشت مرغ به اندازه‌ای است که در هیچ بازه زمانی نیازی به واردات نیست.
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: به جای واردات گوشت مرغ بهتر است اعتبار مورد نیاز برای کشتی‌هایی که حامل مواد اولیه هستند و منتظر دریافت بهای محموله‌های خود برای پهلو‌گرفتن و ترخیص خوراک مرغ هستند، تامین شود. 
 
نظرات شما
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۴/۲۵

    درسته که برای تامین گوشت مرغ نیازی به واردات نیست این را همه میدانند اما اگه واردات مرغ از ترکیه نداشته باشیم مرغداران محترم ترکیه بیکار شده و متضرر میشوند. اگه وارد نشه کی اون مرغهای یک کیلویی ترک را که در کشتارگاههای خودمان معدوم می شوند بخره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com