براساس قانون ، روحانیون ناظرذبح شرعی ، ضابطین خاص قضائی در کشتارگاه ها محسوب می شوند

براساس قانون ، روحانیون ناظرذبح شرعی ، ضابطین خاص قضائی در کشتارگاه ها محسوب می شوند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد: براساس قانون ، روحانیون ناظرذبح شرعی ، ضابطین خاص قضائی در کشتارگاه ها محسوب می شوند.
دوره آموزشی ناظرین ذبح شرعی باحضور مدیرکل دامپزشکی استان ، کارشناس مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان ، روحانیون ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان ، روسا شبکه دامپزشکی شهرستان و بازرسین بهداشتی کشتارگاه های دام و طیور استان و با تدریس دادستان مرکز استان در محل این اداره کل برگزار گردید.
در ابتدا این جلسه ، دکتر صادقی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین حاضرین در جلسه ، اهمیت نظارت شرعی در کنار نظارت بهداشتی در کشتارگاه ها را عنوان و به جایگاه و اهمیت غذای حلال در زندگی انسانها و رعایت مسائل شرعی در ذبح و کشتار اشاره نمود.
وی همچنین به قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوبه سال 87 مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت: در بند 8 این قانون ، روحانیون ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه ها در حکم ضابطین خاص قوه قضائیه محسوب شده و می توانند در حوزه عمل خود در کشتارگاه ها مشکلات و تخلفات را جهت برخورد با متخلفین با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی به مراجع قضائی معرفی نمایند.
در ادامه کوشا ، دادستان مرکز استان موارد قانونی مربوط به ضابطین و وظایف آنها را تشریح و به سئوالات حاضرین پاسخ داد. در پایان این جلسه آموزشی مقرر گردید جهت اجرائی شدن موضوع، دادستانهای شهرستانها در صورت تماس ضابطین قضائی کشتارگاه ها در هرساعت از شبانه روز همکاری و اقدامات لازم را مبذول دارند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com