برآوردهای وزارت کشاورزی آمریکا در مورد عرضه و تقاضا

برآوردهای وزارت کشاورزی آمریکا در مورد عرضه و تقاضا
گزارش زیر برآورد اولیۀ عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و دامی در امریکا و جهان است که در آن به قیمت‌های این محصولات در ایالات‌متحده امریکا در سال 19-2018 میلادی هم اشاره‌شده است.
وزارت کشاورزی امریکا اولین پیش‌بینی خود برای میزان عرضۀ محصولات کشاورزی و دامی و هم‌چنین قیمت‌های مربوط به آن‌ها را در سال 19-2018 میلادی منتشر کرد. اگرچه هنوز زمان مناسب برای پیش‌بینی وقایع نرسیده است و این پیش‌بینی، یک پیش‌بینی زودهنگام است؛ اما ازآنجاکه به نظر می‌رسد در برخی از شاخه‌ها با کاهش اولیه تولید مواجه هستیم این پیش‌بینی‌ها باوجود افزایش قیمت می‌توانند امیدوارکننده باشند.

گندم
تولید گندم در امریکا در سال 19-2018 میلادی 1,821 میلیون بوشل است که در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است. این افزایش تولید به دنبال افزایش زمین‌های قابل‌برداشت و رشدی اندک در بازدهی محصولات بوده است. گفتنی است که عواملی چون کاهش ذخایر اولیه و واردات، باعث کم شدن مجموع ذخایر در مقایسه با سال گذشته شده است و میزان این ذخایر به 49 میلیون بوشل رسیده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که مجموع تولیدات گندم با 46.8 بوشل در هر هکتار، تنها اندکی رشد و افزایش داشته است.
بی‌آبی و زمستانی طولانی در کانزاس، اوکلاهما و تگزاس، سبب شدند که میزان محصول گندم در فصل زمستان از حد متوسط هم پایین‌تر باشد. مدیرعامل "کمیسیون گندم کانزاس" و "اتحادیۀ گندم کاران تگزاس" آقای Justin Gilpin در بهار سال جاری اظهار داشت: زمین‌های مسطح و هموار جنوبی ،سرمایی شدید و طولانی را تحمل کردند و این امر احتمال ضرر درکشت بعدی را بالا می‌برد. این مسئله در کنار شرایط کم‌آبی و خشک‌سالی پیش‌بینی‌شده در گزارش‌ها، نقشی مهمی در کاهش بازدهی محصول گندم کانزاس خواهند داشت.
در متوسط قیمت در مزرعه، به ازای هر بوشل در حدود 4.50 تا 5.50 دلار تخمین زده‌شده است.
 در پیش‌بینی‌های انجام‌شده میزان تولید جهانی گندم 747.8 میلیون تن برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته 10.6 میلیون تن کاهش داشته است.

ذرت
 بر اساس برآوردها، مصرف ذرت در امریکا در سال 19-2018 میلادی در مقایسه با سال گذشته کاهش کمی داشته است.
اتحادیۀ ذرت کاران امریکا در وب‌سایت خود اعلام کرده است: با توجه به این‌که وضعیت آب‌وهوا در تابستان و هنگام کاشت ذرت در مقایسه با 30 سال گذشته عادی و مطلوب است؛ بازدهی محصول در مزارع ذرت 174 بوشل در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود که در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، سومین رکورد درکشت پربازده ذرت ثبت خواهد شد.
به دنبال افزایش مصرف ذرت برای تولید اتانول انتظار می‌رود که میزان 75 میلیون بوشل رشد مصرف دانه‌ها در مصارف صنعتی به 7.1 میلیارد برسد.
پیش‌بینی می‌شود که صادرات ذرت آمریکا 125 میلیون بوشل کاهش داشته باشد. هم‌چنین این پیش‌بینی می‌شود که با کاهش میزان صادرات آرژانتین و برزیل، صادرات آمریکا در نیمه اول سال 2018 – 2019 میلادی افزایشی ناگهانی را تجربه کند این در حالی است که افزایش 265 میلیون بوشلی صادرات ذرت از سوی اوکراین و روسیه در سال 2018 -2019 می‌تواند باعث افزایش تلاش آمریکا در بازار رقابت شود.
بر اساس هم پیش‌بینی‌های صورت گرفته وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی می‌کند که سهم آمریکا از تجارت جهانی ذرت نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت؛ و تخمین زده می‌شود که قیمت متوسط ذرت در مزرعه 3.30 تا 4.30 دلار به ازای هر بوشل باشد که این میزان در مقایسه با سال 18-2017 میلادی 40 درصد رشد داشته است.
اتحادیۀ ذرت کاران امریکا اظهار داشته است: پیش‌بینی افت تولیدات به همراه کاهش تقاضا منجر به افزایش برآورد قیمت‌ها می‌گردد.
 گفتنی است که مجموع ذخایر ذرت‌چین در سال 19-2018 میلادی، 11 میلیون تن کاهش داشته است.

محصولات دامی
سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) اعلام کرد: مصرف گوشت در کشورهای در حال رشد که شاهد افزایش جمعیت نیز هستند، طی دهه‌های متعدد، سالانه 5 تا 6 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش همین سازمان، مجموع تولید مرغداری‌ها و تولید گوشت قرمز در ایالات‌متحده در سال 2019 میلادی بیشتر از سال 2018 است . هم‌چنین در گزارش ارائه‌شده توسط این سازمان پیش‌بینی‌شده است که مجموع تولید گوشت گوساله (و خوک) نیز بیشتر از سال 2018 میلادی باشد. و این انتظار می‌رود که در آمار تعداد کشتار و وزن لاشه‌گوشت گوسفندی افزایش وجود داشته باشد.
این گزارش نیز از افزایش تولید شیر در سال 2019 میلادی خبر داده است و پیش‌بینی نموده است که در سال 2019 میلادی قیمت شیر رشد چندانی نداشته باشد.
بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی می‌شود که تعداد طیور در صنعت طیور افزایش پیدا کنند؛ و هم‌چنین انتظار می‌رود در راستای بهبود و مناسب شدن قیمت‌ها، تولید مرغ گوشتی در سال 2018 افزایش یابد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید بوقلمون در این سال آرام‌آرام افزایش پیدا کند تا جایی که قیمت‌ گوشت بوقلمون در مقایسه با اواخر سال 2018 میلادی بالاتر از ابتدای سال گذشته‌اش قرار بگیرد. طبق این گزارش‌ها، احتمال کاهش بهای تخم‌مرغ در سال 2019 میلادی وجود دارد و جهش قیمتی که در اوایل سال 2018 میلادی وجود داشت تکرار نخواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com