بحران در کمین بازار مرغ است

بحران در کمین بازار مرغ است
نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مشکلات تامین ‌نهاده‌های دامی، مرغداران رغبتی به تولید ندارند.
حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان محسوسی در بازار مرغ رخ ندهد.
اسداله نژاد ادامه داد: بارها به مسئولان دستگاه‌های دولتی هشدار دادیم که ثمره رویکرد غیرمنطقی در بحث تامین نهاده ها، بی رغبتی مرغداران به امر تولید خواهد بود چرا که با افزایش هزینه ها، تولید غیر اقتصادی است.
به گفته این مقام مسئول، پیش بینی‌ها تا حدودی محقق شده به طوریکه کمبود تولید، زمینه را برای افزایش قیمت در بازار ایجاد کرده است و با استمرار روند فعلی شرایط حادتر خواهد شد چرا که تولیدکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد.
وی نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین ۴۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب، قیمت تمام شده تولید در همین حد خواهد بود.


نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ایجاد بحران در بازار مرغ خواهد شد.
اسداله نژاد در واکنش به تصویب نرخ ۱۳ هزار تومانی کارگروه تنظیم بازار بیان کرد: علی رغم تصویب نرخ ۱۳ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ زنده، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده تا فشار بر تولیدکننده کاهش یابد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نسبت به بحران شدید مرغ هشدار داد و گفت: بی توجهی مسئولان امر به بخش تولید، تبعاتی همچون بحران شدید مرغ را در بر دارد که دولت باید پاسخگو باشد چرا که سهل انگاری دولت این چالش را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، افزود: با توجه به تامین بخش عمده نهاده از بازار آزاد، تولیدکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد، این درحالی است که ستاد تنظیم بازار بی توجه به قیمت تمام شده تولید، نرخ ۱۳ هزار تومانی را برای هر کیلو مرغ مصوب کرده است که اگر این نرخ اصلاح نشود، با بحران کمبود مرغ در سطح کشور مواجه خواهیم شد.
این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com