باید کشتار دام و معابر به‌صورت فرهنگی جمع شود، نه با برخورد قهریه و به‌صورت سلبی

باید کشتار دام و معابر به‌صورت فرهنگی جمع شود، نه با برخورد قهریه و به‌صورت سلبی
مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گردهمایی انجام مراسم "طرح عرضه بهداشتی دام زنده" که به مناسبت روز عرفه و عید قربان با حضور 400 نفر از اعضای اجرایی اعم از دامپزشکان، مسئولان ستاد اجرایی، ناشران ذبح شرعی، مدیران اجرایی جایگاه‌ها و ناظران عالی بهداشتی عصر روز گذشته در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: روزانه یک‌هزار تن گوشت مرغ و 400 تن گوشت قرمز به‌صورت بسته‌بندی و فله در استان تهران توزیع می‌شود که بنا بر آمار موجود، بخش عمده آن توسط سازمان میادین توزیع می‌شود.
محمدرضا حزبئی با بیان اینکه در طرح "عرضه بهداشتی دام زنده" در سال گذشته 50 هزار رأس دام ذبح شد، افزود: هدف از این طرح این است که علاوه بر عرضه، ذبح دام و رسیدن گوشت سالم به دست مردم فرهنگسازی‌های لازم برای کشتار دام در خیابان و معابر به‌صورت فرهنگی جمع شود، نه به‌صورت سلبی و اجباری.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکان حاضر در جایگاه‌های عرضه بداشتی دام علاوه بر نظارت بر روند عرضه بهداشتی دام به تبیین و توجیه شهروندان به چرایی عرضه دام بهداشتی می‌پردازند.
حزبئی ادامه داد: دام قربانی بنا به رسوم آیینی بین افراد زیادی توزیع می‌شود و در صورتی که با آلودگی همراه باشد، سلامت افراد بسیاری را به خطر می‌اندازد.
وی تصریح کرد: ماده 18 سازمان دامپزشکی کشور اعلام می‌کند که کشتار دام باید در کشتارگاه‌ها صورت گیرد، ولی تبصره دارد که برای مراسم مذهبی و شعائر ملی ممنوعیتی ایجاد نمی‌کند، ولی این امر می‌تواند در شهر تهران با این وسعت آلودگی وسیعی ایجاد کند و جامعه انسانی را به مخاطره اندازد.
این مقام مسئول یادآور شد: ناظران شرعی و دامپزشکان در 22 منطقه تهران حضور دارند که در صورت تمایل افراد، ذبح رایگان دام در این جایگاه‌ها انجام شود.
حزبئی در پایان تأکید کرد: شهروندان در صورت تمایل به ذبح مجاز دام می‌توانند با شماره تلفن 55050000 و یا به‌صورت اینترنتی دام مورد نظر خود را سفارش داده و زیر نظر دامپزشک با انجام احکام شرعی ذبح و درب منزل تحویل شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com