باید به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ یارانه پرداخت شود

باید به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ یارانه پرداخت شود

اگر بخشی از یارانه‌هایی که به آرد و مواد قندی داده می‌شود، به سمت مواد لبنی و پروتیینی هدایت شود، این مساله به سود مصرف‌کننده و سلامت جامعه بوده و بار مالی نیز برای دولت نخواهد داشت.
زین‌العابدین طهماسبی ـ نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی اعم از اتحادیه‌های مرغداران و تولیدکنندگان تخم‌مرغ، رضایت نسبی از تولید محصولات و قیمت‌ها در بازار ندارند و به نظر می‌رسد که چون بخشی از علوفه مصرفی و نهاده‌ها که در مرغداری‌ها به مصرف مرغ و تخم‌مرغ می‌رسد دارای نوسان قیمت است و از طرفی بخشی از این نهاده‌ها وارداتی است که دچار نوسان افزایش قیمت بین‌المللی هستند، این موضوع در نهایت به بالا رفتن هزینه‌های تولید منجر شده است.
نماینده‌ی مردم سروستان در مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ انتظار دارند که متناسب با افزایش هزینه‌ها، درآمد متناسبی داشته باشند و چون این معادله آن‌طور که باید برقرار نمی‌شود، در نهایت تولیدکنندگان رضایت خاطر ندارند.
او با اشاره به طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ضرر وزیان مصرف‌کننده بهتر است که به تولیدکنندگان یارانه پرداخت شود.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر بعضی از یارانه‌هایی که داده می‌شود، نظیر یارانه‌ی آرد و حتی شکر جزو موادی است که اسراف و مصرف آن در نرم تغذیه به صلاح جامعه نیست. دولت می‌تواند بخشی از این یارانه‌ها را به سمت و سوی مواد لبنی و پروتیینی مثل مرغ و گوشت یا تخم‌مرغ سوق دهد.
طهماسبی تصریح کرد: این کار هم در مصرف و نرم غذایی و سلامت مردم تعادل برقرار می‌کند و هم اگر تامین بار مالی آن برای دولت امکان‌پذیر نباشد، از این طریق قابل جبران است.
وی در ادامه گفت: اگر در توزیع یارانه‌هایی که به مواد مصرفی داده می‌شود، تجدیدنظر شود و بخشی از یارانه‌های آرد و نان و مواد قندی مثل شکر را به سمت مواد لبنی و پروتیینی هدایت کنیم، این امر راهکار موثری خواهد بود که هم به سود مصرف‌کنندگان و سلامت جامعه است و هم به دولت فشار مالی وارد نمی‌کند.

 
کلمات کلیدی یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com