باید از ورود و خروج دام خارج از چرخه قانونی جلوگیری شود

باید از ورود و خروج دام خارج از چرخه قانونی جلوگیری شود
به منظور آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی دست اندرکاران مبارزه با قاچاق دام و براساس بند 5 مصوبه کارگروه مبارزه با قاچاق دام استان کرمانشاه ، جلسه آموزشی یکروزه ای جهت پرسنل نیروی نظامی- انتظامی، پلیس راه، آگاهی، سازمان اموال تملیکی،‌گمرک و سازمان حمل ونقل و پایانه ها،تعزیرات حکومتی،دادستانی ، سازمان جهادکشاورزی و ... با حضورمدیران کل و معاونین ادارات مرتبط با موضوع برگزار گردید .
نادر پرور افزود :باید گوشت مصرفی از راه‌های رسمی و مجاز و از کشتارگاههای کشورهای طرف قرارداد که تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و ناظرین شرعی هستند به کشور وارد شود و از ورود و خروج دام خارج از چرخه قانونی جلوگیری شود زیرا دام‌های قاچاق فاقد گواهی سلامت و سوابق بهداشتی بوده و شرایط نامناسبی را دارند و در صورت برخورد بایستی در نزدیکترین کشتارگاه مجاز ذبح و پس از معاینه لاشه در صورت سلامت به مصرف برسد.
وی همچنین به آثارسوء اقتصادی قاچاق دام اشاره نمود و گفت : در شرایط کنونی قاچاق دام علاوه بر مشکلات بهداشتی یک معضل اقتصادی نیز هست و در صورتی که بطور جدی با این پدیده برخورد نشود در طول زمان ما شاهد کاهش دام های مولد خواهیم بود .
در ادامه صاحبی از کارشناسان قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اتفاقات اخیر و روند خروج دام از کشور توضیحاتی را بیان کردند. و توضیحاتی در خصوص هویت دار کردن دام در استانهای شرقی و بتدریج در کرمانشاه و اطلاع رسانی به دامداران ، تعاونی ها و اتحادیه ها در مورد نحوه حمل و نقل وخروج دام ارائه کردند .
سپس سالاری کارشناس قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور به تفصیل در مورد قاچاق دام و خطرات ناشی از آن به بیان سخن پرداخت و ضمن تشکر از همکاری دستگاههای ذیربط ، از دست اندکاران امر اعم از نیروهای نظامی و انتظامی و ... خواست بدون هیچگونه مسامحه ای با سوداگران قاچاق دام برخورد و طبق ضوابط و قوانین موجود آنها را به مراجع صالحه قضایی معرفی نمایند.
وی همچنین بابیان ضوابط و مقررات قرنطینه ای – بهداشتی ، روند صدور مجوز حمل دام را برای حاضرین در جلسه تشریح نمودند .
در شروع این جلسه سرپرست روابط عمومی دامپزشکی به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دامپزشکی استان علیه قاچاق دارو و واکسن وهمچنین دام پرداخت و به مخاطرات وآثار سوء اقتصادی و بهداشتی ناشی از قاچاق دام اشاره نمود .
شایان ذکر است در این جلسه آموزشی که در سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد حدود 80 نفر شرکت داشتند .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com