بانک مرکزی زیر بار تغییر نرخ ارز مرجع نرفت

بانک مرکزی زیر بار تغییر نرخ ارز مرجع نرفت
در حالی که کمیسیون کشاورزی سه جلسه پیاپی با نماینده بانک مرکزی برای ترخیص محموله‌های وارداتی طیور برگزار کرد، بانک مرکزی زیر بار تغییر نرخ ارز نرفت.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با اعلام این مطلب گفت: 26 کشتی وارداتی طیور طی 90 روز گذشته در بنادر جنوبی کشور سرگردان ماندند. در این مدت، کمیسیون کشاورزی مجلس سه جلسه با نماینده بانک مرکزی در زمان مدیریت دکتر بهمنی برگزار کرد که با وجود همه تلاش‌ها بانک مرکزی زیر بار تغییر نرخ ارز مرجع نرفت.
ناصر صالحی‌نسب افزود: در حالی بانک مرکزی از اختصاص اعتبار به محموله‌های وارداتی خودداری می‌کند که تا پیش از ابلاغ لایحه بودجه 92 کشتی‌های وارداتی می‌توانند از نرخ ارز مرجع به قیمت سابق استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در نظر دارد گزارشی از عدم همکاری بانک مرکزی و بروز بحران‌های مختلف در بخش کشاورزی در صحن علنی مجلس ارائه کند.
حذف تعرفه واردات تخم‌مرغ، شروع بحران
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی حذف واردات تخم‌مرغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در رسانه‌ها ابلاغ شد که به جای صرف هزینه‌های ارزی قابل توجه می‌توان نسبت به واردات محموله‌های سرگردان جنوبی کشور اقدام کرد.
صالحی‌نسب تصریح کرد: اگر تا دو ماه آینده، نهاده‌های بلاتکلیف جنوب کشور وارد بازار نشود، بخش کشاورزی با مشکلات بزرگی روبه‌رو خوهد شد که دولت و مجلس را با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو خواهد کرد.
سیاست وزیر جهاد کشاورزی، حمایت از تولید داخلی است
وی یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی با ابلاغ نرخ‌های تضمینی به کمیسیون ویژه دولت مشخص کرد سیاست خود حمایت از تولیدات داخلی است.
صالحی‌نسب در پایان تأکید کرد: مهندس حجتی در برابر تصمیمات یک‌طرفه واردات کالاهای کشاورزی سکوت نخواهد کرد و سیاست خود مبتنی بر حمایت از تولیدات کشاورزی را ادامه خواهد داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com