بانک مرکزی به تعهدات خود درمورد نهاده ها عمل نکرد!

بانک مرکزی به تعهدات خود درمورد نهاده ها عمل نکرد!
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه سرگردانی نهاده های دامی در دریاها موج دیگری از گرانی را به بازار کالای اساسی مردم در کشور خواهد رساند، افزود: عمل نکردن بانک مرکزی به تعهد خود در خصوص پرداخت ارز مرجع آشفتگی بازار را رقم زده است.
محمدتقی توکلی با یادآوری مشکلاتی که برای ترخیص خوراک طیور از دریاها با عدم پرداخت ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به وجود آمده است، گفت: بانک مرکزی باید 1.5 میلیارد دلار ارز برای آزاد سازی نهاده های دامی پرداخت می کرد که متأسفانه از این مبلغ فقط چهارصد و 40 هزار دلار آن تا کنون پرداخت شده است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های بالایی که سرگردانی خوراک دام در دریاها به کشور تحمیل می کند، تصریح کرد: هزینه های گزافی که از ماندن کشتی ها در دریا بر کشور تحمیل می شود فقط در اینجا خاتمه نمیابد بلکه به مرور با کاهش خوراک طیور در داخل شاهد افزایش قیمت مرغ و به تبع آن افزایش نرخ تخم مرغ نیز خواهیم بود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه سرگردانی نهاده های دامی در دریاها موج دیگری از گرانی را به بازار مواد خوراکی مردم در کشور خواهد رساند، افزود: عمل نکردن بانک مرکزی به تعهد خود در خصوص پرداخت ارز مرجع آشفتگی بازار را رقم زده است.
وی ادامه داد: جلسات متعددی کمیسیون کشاورزی مجلس برای رفع مشکلات بخش کشاورزی کشور و همچنین برای رسیدن به ثبات قیمتی در بازار با مسئولان دولتی داشته که متأسفانه برخی از مسئولان اجرایی کشور با بی توجهی اجازه رفع معضلات و بازگشت آرامش به بازار را نمی دهند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در بودجه برای کالاها و محصولات اساسی مردم ارز 1226 در نظر گرفته شده است، افزود: بانک مرکزی نیز موظف است ارز مرجع برای کالاهای اساسی مردم را در اختیار آن ها قرار دهد و بعد مابه تفاوت نرخ ارز تا آزاد را از محل یارانه ها برداشت کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: بانک مرکزی با رعایت قانون می تواند از افزایش قیمت ها و بی ثباتی آن ها جلوگیری کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com