بالا بودن کیفیت و مقاومت گوشت در برابر فساد از مزایای کشتارگاه‌های صنعتی

بالا بودن کیفیت و مقاومت گوشت در برابر فساد از مزایای کشتارگاه‌های صنعتی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بالا بودن کیفیت گوشت و ماندگاری و مقاومت آن در برابر فساد از جمله مزایای کشتارگاه‌های صنعتی است.
شهرام دیلمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: کشتارگاه‌های صنعتی امکانات لازم جهت طی دوره استراحت پیش از کشتار جهت دام‌های کشتاری فراهم بوده و با طی این دوره به دلیل رفع استرس و خستگی ناشی از جابجایی و انتقال دام، خونگیری دام در مقطع کشتار به شکل مطلوب و مناسب صورت می‌گیرد.
وی گفت: این دوره سبب افزایش کیفیت گوشت و بالا رفتن عمر ماندگاری و مقاومت گوشت در برابر عوامل فساد می‌شود.
شهرام دیلمقانی با اشاره به تکمیل بودن ساختار فیزیکی و تجهیزاتی خط کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی و تامین امکانات لازم جهت شست‌وشو و ضدعفونی کردن در پایان کشتار اظهار کرد: این کار باعث مصون ماندن لاشه و گوشت استحصالی از آلودگی‌های مقاطع و ثانویه در کشتارگاه‌های صنعتی می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی معاینه و بازرسی دام زنده کشتاری در مراحل پیش از کشتار و بعد از کشتار برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی تامین شده و به این ترتیب معاینه و بازرسی کامل لاشه حاصل از کشتار از نظر انواع آلودگی‌های باکتریایی، ویروسی و انگلی برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی میسر می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد کشتارگاه‌های سنتی دام فعال در استان 17 باب و تعداد کشتارگاه‌های صنعتی طیور 11 باب است.
وی افزود: این استان فاقد کشتارگاه سنتی طیور است.
دیلمقانی با بیان اینکه این اداره صرفاً در بحث ارائه خدمات کارشناسی و رهنمودهای تخصصی مسئولیت دارد، بیان کرد: احداث و راه اندازی کشتارگاه‌های صنعتی دام به دلیل تعریف آنها به عنوان طرح‌های میان مدت و با لحاظ حجم سرمایه گذاری به عهده بخش خصوصی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com