بازگشت تولیدکنندگان مرغ با حمایت دولت

بازگشت تولیدکنندگان مرغ با حمایت دولت
عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،با بیان اینکه دولت باید با نظارت دقیق و حمایت از تولید کننده جلوی روند صعودی قیمت مرغ را دربازاربگیرد،گفت: دستگاه های نظارتی باید دلالان و سودجویان که بی شک دربدنه خود ستاد تنظیم بازارحضور دارند را شناسایی کند و با برخورد جدی و قاطع با آنها جلوی آشفتگی و نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و دامی از جمله مرغ را بگیرد.
هدایت الله میرمرادزهی درپاسخ به این مطلب که با توجه به اینکه مدیرکل تأمین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که قیمت هر کیلومرغ باید بین 6500 تا 7000 تومان باشد، اما متأسفانه درحال حاضر هر کیلو مرغ در بازارآزاد بیش از7500 تومان عرضه می شود که با توجه به روند صعودی این افزایش قیمت مقرراست فردا درباره تعیین قیمت مرغ درستاد تنظیم بازار تصمیم گیری نیزصورت گیرد، گفت: متأسفانه یکی از اشکالاتی که درسیستم نظارتی کشور تا به امروز حکم فرما بوده ومورد انتقاد نمایندگان مجلس هم بوده است، تناقض بین آنچه که درواقعیت رخ داده و آنچه که از سوی دستگاه ها بر روی کاغذ اعلام می شود است.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی درمجلس شورای اسلامی، با تأکید براینکه از سوی دستگاه های نظارتی باید پایش روزانه بازارصورت گیرد، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی باید روزانه قیمت ها را در بازار پایش کنند به طوری که بر اساس پایش خود نرخی را در خصوص محصولات کشاورزی و دامی از جمله قیمت واقعی مرغ در بازار اعلام می کنند اما متأسفانه به علت عدم نظارت مدون و صحیح این نرخ درجامعه حکم فرما نیست.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه بی شک پای دلالان به بازارمرغ بازشده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از واسطه گران و دلالان با جوسازی مبنی براینکه بازار با کمبود مرغ مواجه شده است ، علاوه برتنش در بازار محصولات پروتئینی ازجمله مرغ باعث گرانی این محصولات از سوی خرده فروشان هم شده اند.
میرمرادزهی، افزود: به محض پخش شدن شایعه ای درخصوص کمبود وگرانی مرغ از سوی دلالان و سود جویان متأسفانه هر کدام ازمراکز فروش در میادین میوه و تره بار بدون توجه به صحت این امر به تغییرات قیمت و افزایش قیمت مرغ پرداخته اند.
وی، با تأکید براینکه حمایت از تولید نباید درحد یک شعار باقی بماند، تصریح کرد: دولت باید با قراردادن تسهیلاتی ازجمله ارائه بسته های حمایتی و تخصیص هرچه سریع تر ارزمورد نیاز برای ترخیص نهاده های دامی ازتولید کنندگان داخلی حمایت عملیاتی کند به طوری که بتواند میدان را در جهت تولید بیشتر برای تولید کنندگان باز کند.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی درمجلس، با بیان اینکه دولت باید با نظارت قوی و حمایت از تولید کننده داخلی جلوی روند صعوداین افزایش قیمت مرغ را دربازاربگیرد، ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید این دلالان و سودجویان که بی شک دربدنه خود ستاد تنظیم بازارحضور دارند را شناسایی کند و با برخورد جدی و قاطع با آنها جلوی آشفتگی و نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و دامی از جمله مرغ را بگیرد.
عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، درواکنش به این سؤال که ستاد تنظیم بازاربه دلیل حمایت از تولیدکنندگان هنوزاجازه آزادسازی ذخیره‌های اینکالا را به منظور کاهش قیمت در بازار به شرکت پشتیبانی امور دام نداده‌ است، آیا آزاد سازی ذخیره سازی مرغ در راستای تنظیم بازاراین کالا می تواند اثرگذارباشد؟ گفت: با توجه به اینکه کشورباید درراستای تولید بیش ترگام بردارد به همین جهت رقابت بین تولید کنندگان بی شک باعث کاهش قیمت ها در بازارمرغ می شود.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۲/۰۷/۲۲

    نماینده محترم میرمرادزهی چرا اینگونه صحبت می فرمائید آیا منظور از ایجاد رقابت بین تولید کنندها احتمالا تولید کننده های کشورهای دیگه مثل برزیل و ترکیه و.. است دیگه چون تا اونجایی که من و همکارانمون خبر داریم دیگه مرغداری نمیتونه جوجه ریزی کنه که بتوان رقابت هم کرد رئیس دامپزشکی شهرمان طی محاسبه ای اعلام کرد از 16 مرغدار موجود در شهرستان 70% انها غیر فعال شدن البته فکر کنم ایشان خجالت کشیدن بگن 12 مرغداری تعطیل شده اند

    پاسخ...
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۷/۲۵

    شرایط برای تولید کنندگان مرغ بحرانی هست .قیمت نهاده ها غیرقابل کنترل بوده روز به روز گرانتر میشود اگر به همین صورت پیش برود هیچ مرغداری قادر به جوجه ریزی نخواهد شد.ای کاش نماینده محترمی که رئیس کمیسیون کشاورزی هم هست نمیفرمودند که به خاطر شایعه مرغ گران شده بلکه کارد به استخوان تولیدکنندگان رسیده و افزایش قیمت مرغ مرحم کوچکی بر زخمهای تولید کنندگان مرغ هست.همانطور که در آغاز گفتند باید حمایت عملی از تولیدکنندگان انجام بشود نه در حد شعار.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com