بازرسی بیش از 28 تن گوشت بهداشتی در استان زنجان

بازرسی بیش از 28 تن گوشت بهداشتی در استان زنجان

محمدرشید کرمی در گفتگو با فارس در زنجان اظهار داشت: در سال 88 در کشتارگاه‌های دام استان تعداد 62 هزار و 211 رأس دام به وزن 5 میلیون و 608 هزار و 681 کیلوگرم با نظارت اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان کشتار شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت با نظارت اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در کشتارگاه‌های طیور نیز 11 میلیون و 144 هزار و 747 قطعه به وزن 23 میلیون و 5 هزار و 720 کیلوگرم کشتار شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: از این مقدار 229 هزار و 413 کیلوگرم به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی از بازرسی بهداشتی از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد و گفت: سال گذشته 18 هزار و 751 مورد بازرسی از اماکن توزیع ، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شد.
کرمی خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در این بازدیدها 10 مورد از متخلفان را به مراجع قضایی معرفی و 7 هزار و 643 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را ضبط و معدوم کرد.
وی در ادامه با اشاره به صادرات مواد خام دامی از استان زنجان به خارج کشور نیز گفت: بیش از 108 میلیارد ریال مواد خام دامی از استان زنجان صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: در سال 88 مواد خام دامی از قبیل تخم‌مرغ نطفه‌دار، روده سورت شده گوسفندی و گاوی، آسیل گاوی و گوسفندی و عسل در مجموع به ارزش 108 میلیارد و 200 میلیون ریال با نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای اوکراین، عراق، آذربایجان، امارات متحده عربی، مصر، عربستان صعودی و کنیا صادر شد.
 

 
کلمات کلیدی گوشت زنجان بازرسی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com