بازار مرغ تنها با قیمت گذاری تنظیم نمی شود

بازار مرغ تنها با قیمت گذاری تنظیم نمی شود
نماینده مردم علی آبادکتول با بیان اینکه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان وظیفه دولت برای تنظیم بازار را سخت‌تر می‌کند، افزود: مسئولان باید بدانند که بازار مرغ فقط با قیمت‌گذاری تنظیم نمی شود.
رحمت الله نوروزی با بیان این مطلب که توجه به میزان عرضه و تقاضا در هر محصولی قیمت آن را از نوسان و تغییر به دور نگه می‌دارد، تصریح کرد: تا زمانی که شناخت دقیقی از میزان تولید و نیاز مصرف‌کننده وجود نداشته باشد نمی‌توان امیدی به تنظیم بازار با قیمت‌گذاری داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از ناکارآمد بودن برنامه‌ریزی‌های دولت برای تنظیم بازار، گفت: دولت برای تنظیم نرخ‌ها و کاهش گرانی فقط قیمت‌گذاری بدون توجه به عرضه و تقاضا را مدنظر خود قرار داده است.
وی با تأکید بر اینکه علاوه بر قیمت‌گذاری بر هرکیلو مرغ باید نظارت‌ها نیز با دقت صورت بگیرد، افزود: کنترل در بازار است که دست سود جویان را از هر نوع قیمت‌گذاری در بازار کوتاه کرده و نفع مصرف کننده را به دنبال دارد.
نوروزی با بیان این مطلب که برای جلوگیری از کاهش میزان مرغ در ایام ماه مبارک رمضان مسئولان باید به میزان جوجه‌ریزی مرغ‌داری‌ها توجه کنند، تصریح کرد: تعادل قیمت در بازار با حرف یا نرخ‌گذاری صورت نمی‌گیرد بلکه با توجه به نیاز مردم به عنوان مصرف‌کننده و جلوگیری از بروز کمبود در بازار ممکن می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: مرغ به عنوان یکی از اقلام اساسی مردم در سبد غذایی آنان نقش مهمی داشته که افزایش بی‌دلیل قیمت آن تبعات بدی برای جامعه به همراه خواهد داشت بنابراین برای کاهش تبعات و پیامد‌های عدم مصرف گوشت قرمز مسئولان باید بیش از پیش تنظیم بازار مواد پروتئینی را مدنظر قرار دهند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com