بازار لبنیات ثبات دارد، علوفه‌ دامداران هم به موقع می‌رسد

بازار لبنیات ثبات دارد، علوفه‌ دامداران هم به موقع می‌رسد
مدیر کل امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور گفت: بازار لبنیات در ثبات کامل است و علوفه‌ دامداران هم به موقع می‌رسد، اگر کسی خلاف آن را دید، اعلام کند.
خبری در تاریخ 23 آبان 91 با عنوان «توافقنامه سه جانبه اجرا نمی‌شود/احتمال توقف شیر 930 تومانی» در فارس منتشر شد که امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است.
در این توضیحات آمده است: امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور به عنوان دستگاه مسئول پیگیری امور مربوط به شیر و محصولات لبنی ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کند، براساس توافق انجام شده با اتحادیه مرکزی دامداران ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، صرفا کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های لبنی در قبال قرارداد منعقده با دامداران که به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیده است، می‌توانند با ارایه چک مدت‌دار(حداکثر 2 ماهه) نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کنند.
در ادامه تصریح شده است: چنانچه خارج از تفاهم انجام شده با تشکلهای صنفی مذکور، اتحادیه دامداران هر استان و اعضای تحت پوشش متقاضی خرید مستقیم نهاده باشند لازم است با رعایت ضوابط معمول شرکت پشتیبانی امور دام پس از تامین وثایق معتبر و با ارایه چک و سفته جهت خریدهای اعتباری، نهاده‌های دامی را از شرکت نامبرده دریافت نمایند.
در ادامه آمده است: با توجه به مراتب یاد شده کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی برای خرید نهاده ملزم به ارایه سفته نیستند، تا هزینه‌های مترتب بر آنها را در قیمت تمام شده نهاده منظور و وجه آن را از دامداران دریافت نمایند.
در این توضیحات تاکید شده است: قیمت هر کیلوگرم سبوس درب کارخانه‌های تولید‌کننده آرد بدون احتساب هزینه‌های تبعی(کیسه ـ سردوزی) 250 ریال می‌باشد و در صورت انعکاس هر گونه گزارشی مبنی بر وقوع گران فروشی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها با متخلفان در کوتاهترین زمان برخورد قانونی خواهد شد.
همچنین در ادامه آمده است: نحوه پرداخت وجه شیر به دامدار براساس تفاهم طرفین یعنی دامدار و کارخانه که در متن قرارداد آنها قید می‌‌شود، خواهد بود.
در ادامه تاکید شده است: هیچ‌گونه مشکلی در تامین و تحویل نهاده‌های دامی در چارچوب توافقات قبلی  وجود ندارد و اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های لبنی و دامداران در زمینه خرید شیر خام، تحویل نهاده‌های دامی و رعایت قیمت محصولات لبنی نرخ‌گذاری شده از روند مطلوبی برخوردار است و موجب ثبات شبکه کالاهای لبنی شده است.
در ادامه تاکید شده است: برای جلوگیری از ایجاد التهاب کاذب در صورت مشاهده هر گونه رفتار سلیقه‌ای و خارج از توافقات انجام شده، از سوی متصدیان ذیربط در استانها مراتب را با قید آدرس دقیق برای پیگیری‌های مربوطه منعکس نمایید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com