بازار در انتظار تصمیم وزارت جهاد کشاورزی

بازار در انتظار تصمیم وزارت جهاد کشاورزی
محمد قبله، معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،  در مورد وضعیت بازار لبنیات گفت: در مورد لبنیات یک آیتمی به‌نام شیرخام وجود دارد که تصمیم‌گیر، قانون‌گذار و سیاست‌گذار آن وزارت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: در امسال با توجه به قانون نظام بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی سیاست خودش در مورد شیرخام را اعلام می‌کند تا مشخص ‌شود آیا این سیاست همان نرخ حمایتی شیرخام است یا این‌که قیمت تابع عرضه و تقاضاست. آن وقت اگر این سیاست اعلام شود، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان می‌تواند در مورد لبنیات تصمیم‌گیری کند.
قبله اضافه کرد: هم‌اکنون نیز مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم که سیاست خود را در مورد شیر خام اعلام کند، چرا که 70 درصد بهاء تمام‌شده محصولات لبنی از شیرخام است و اگر هم قرار باشد که هرچند ماه یک‌بار یک قیمتی داشته باشند، اعلام کنند تا ما بدانیم.
وی در مورد آخرین قیمت اعلام شده شیر خام خاطرنشان کرد: آخرین قیمت مربوط به جلسه‌ای می‌شود که ما به فعالان بخش لبنیات گفتیم درخواست خود را به ما بدهند تا ما در کارگروه کنترل بازار آن را اعلام کنیم و پس از آن، ما به آن‌ها اعلام کردیم که نرخ بالای 600 تومان را نپذیرفته‌ایم.
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متذکر شد: ما نرخ بالای 600 تومان را برای شیرخام قبول نداریم، اما اگر در واقعیت از 600 تومان هم گذشته باشد، با آن‌ها برخورد می‌شود.
قبله تصریح کرد: تا به امروز که وزارت جهاد کشاورزی در مورد شیرخام سیاست خود را اعلام نکرده است.
مکاتبات دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی در حالی بی‌نتیجه بوده که همچنان در سطح بازار قیمت لبنیات همان رقم گران‌شده است. به نظر می‌رسد تولیدکنندگان لبنیات حتی پذیرفته‌اند که جریمه شوند اما باز هم به قیمت جدید خود محصولاتشان را عرضه کنند.
با وجود این تاکنون مقامات وزارت جهاد کشاورزی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com