بارش برف قیمت مرغ را افزایش داد

بارش برف قیمت مرغ را افزایش داد
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ این کالا نسبت به دیروز، در پی بارش برف و بسته شدن جاده‌ها خبر داد و گفت: صادرات مرغ از اوایل هفته آینده مجددا از سرگرفته می‌شود.
محمد یوسفی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته خبر داد و اظهارداشت: قیمت این کالا به دلیل بارش برف و بسته شدن جاده‌ها، امروز در میدان بهمن ۲۰۰ تومان افزایش یافته و به ۴۹۰۰ تومان رسیده است.
وی قیمت این کالا را در میادین میوه و تره‌بار نیز ۴۹۵۰ تومان اعلام و اضافه کرد: در پی بارش برف و بسته شدن راه‌ها، مرغ کمتری وارد تهران می‌شود به همین دلیل قیمت بالا می‌رود.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: قیمت‌های موجود قیمت واقعی مرغ نیست و نرخ این کالا در میدان بهمن و میادین میوه و تره‌بار حداقل باید بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان باشد.
به گفته یوسفی قیمت مرغ زنده نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده و در حال حاضر نرخ آن به صورت مدت‌دار بین ۳۴۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان و به صورت نقدی ۲۰۰ تومان کمتر از این میزان است.
وی همچنین با بیان اینکه به احتمال زیاد صادرات مرغ به عراق از اوایل هفته آینده از سرگرفته می‌شود، اظهارداشت: صادرات این کالا به افغانستان در حال انجام است اما مقدار آن زیاد نیست.
یوسفی با بیان اینکه در سالجاری، ماهیانه به طور متوسط ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تن مرغ از کشور صادر شده است، افزود: البته صادرات در پی شیوع آنفلوانزا به مدت ۲ ماه ممنوع بود.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه شرایط خرید شرکت پشتیبانی امور دام با شرایط مرغ داران چندان سازگار نیست، اضافه کرد: اگر شرکت پشتیبانی اقدام به جمع‌آوری مرغ‌های مازاد نمی‌کرد قیمت مرغ افت زیادی می‌کرد ضمن اینکه در پی خرید این شرکت نرخ‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نسبت به ۱۰ روز قبل، افزیش یافت.
یوسفی با بیان اینکه مرغ داران تهرانی چندان از شرایط خرید شرکت پشتیبانی رضایت نداشتند، ادامه داد: به همین دلیل میزان خرید در تهران خیلی زیاد نبوده است.
وی با اشاره به اینکه مرغ های خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی تاریخ انقضای محدودی دارند، افزود: بنابراین شرکت پشتیبانی همزمان با خریدی که انجام می‌دهد مرغ‌های خود را نیز وارد بازار می‌کند که همین مساله باعث می‌شود جمع آوری مرغ‌های مازاد تاثیر چشمگیری بر بازار نداشته باشد. ‌ 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com