با کاهش دوره پرورش مرغ تولید گوشت مرغ 30 درصد افزایش می‌یابد

با کاهش دوره پرورش مرغ تولید گوشت مرغ 30 درصد افزایش می‌یابد
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با کاهش دوره پرورش مرغ از سه دوره به چهار دوره تولید گوشت مرغ 30 درصد افزایش خواهد یافت.
عباس مظفری در همایش ارتقاء کمیت و کیفیت گوشت مرغ تولیدی با توسعه زنجیره‌های تولید یکپارچه، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی در تولید و عزم دولت یازدهم در راستای افزایش تولید و بهره‌وری، تنظیم بازار، حذف واسطه، آموزش و افزایش کیفیت در راس برنامه‌های تدوین شده در امور دام و طیور قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در استان مرکزی 552 واحد پرورش مرغ گوشتی و 78 واحد در پرورش مرغ تخم‌گذار فعال هستند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از سرمایه‌گذار به عنوان حلقه مفقود شده در تولید یاد کرد و ادامه داد: ورود سرمایه‌گذار به چرخه تولید و مشارکت با تولیدکنندگان در توسعه این صنعت ضروری است.
وی تاکید کرد: صنعت طیور صنعتی تخصصی و علمی است که ورود سرمایه‌گذاران ویژه را نیاز دارد.
مظفری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 52 هزار تن گوشت مرغ در استان مرکزی تولید شده که در صورت استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود امکان افزایش تا تولید 70 هزار تن وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تامین نهاده با قیمت مناسب، فراهم کردن بازار متعادل در فروش، ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان، ارتقاء کیفیت محصولات و تبعیت کردن تولیدکنندگان از سیستم خاص، تولید را در کشور تثبیت خواهد کرد.
استاندار مرکزی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه کشاورزی ایران باید در مسیر خواسته مقام معظم رهبری، تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشاورزی و صنایع غذایی گام بردارد، گفت: بخش دامداری و طیور کشور تا به حال موفقیت‌های خوبی را به دست آورده و توانسته تا حدود بسیار زیادی مصرف داخلی را تامین کند، اما باید برای تولید بیشتر و خودکفایی در بخش کشاورزی و تولید گوشت در داخل و صادرات برنامه‌ریزی کرد.
محمد حسین مقیمی با تاکید بر اینکه اگر در راستای این مهم حرکت کنیم قطعا خواهیم توانست با عرضه محصولات با کیفیت و مرغوب سهم خود را از بازارهای جهانی به دست آوریم، بیان داشت: موفقیت در صادرات محصولات کشاورزی موفقیت در تمام عرصه‌های اقتصادی است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت سفید و 900 هزار تن تخم مرغ که معادل معادل 12 هزار و 250 میلیارد تومان و برابر با اعتبار عمرانی یک سال کشور است در نقاط مختلف کشور تولید می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی در این بخش بیش از 300 هزار شغل برای جوانان سراسر کشور ایجاد کرده‌اند که این مهم نشان از اهمیت تولیدات واحدهای طیور کشور دارد.
عباس رجایی اظهار داشت: باید سهم تولید از صندوق توسعه ملی به میزان 10 درصد به صورت ریالی به بخش کشاورزی تخصیص یابد و از واردات بی‌ضابطه محصولات دام و طیور به کشور جلوگیری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com